hallo,
Het is even stil geweest rond de lancia. Het was druk op het werk en de lancia had niet genoeg progress om er een update rond te geven.
Maar nu kan ik een update geven.
De motorruimte is de blikvanger: Dus er word hier veel werk ingestoken. Er werden extra slangen aangebracht en er werd een oliereservoir geplaatst.
Verder wordt er nog steunen aangebracht aan de motorruimte en wordt deze nog wat geweatherd.
Op deze foto basseer ik mij:
En zo ziet mijn 2 liter, 300 pk sterke motor eruit:
Er zijn uren werk in gekropen maar ik denk dat het resultaat mag gezien worden.
Verder werd ook de cockpit afgewerkt. Stoeltjes geplaatst, gordels aangebracht, rolkooi geplaatst en dashboard geplaatst.
De wielen zijn geplaatst onder het chassis en nu kon ik voor het eerst de wagen aanschouwen op zijn wielen.

Zelf zonder de body erop straalt het iets uit
Tijdens het bouwen aan het chassis werd ook de body onder handen genomen. Gaatjes werden geboord voor de scharnieren van de motorkap, panellines werden uitgekrast en de body werd geschuurd.
Toen kwam het moment eraan om te spuiten. Ik had enkel nog grijze primer staan. Ik vond dit geen probleem, Primer op de body plaatsen en daarna de primer wat afschuren om dan de witte laklaag erop te spuiten.
Maar dan ging alles mis wat er maar mis kon gaan met het spuiten.
Misschien kwam het omdat ik de body niet ontvet heb of de bus verf niet lang genoeg heb geschud. Geen idee maar de verflaag kwam er dik op te liggen en in de hoeken en spleten kwam er nog primer doorschijnen.
Na een second opinion van mijn neef werd besloten om de body in de remolie te gooien en opnieuw te beginnen.
Even liep het bijna finaal mis. Bij het herschuren en de pannelines wat uit te kuisen schoot ik door de pannelline van de deur. Gevolg, langs de hele panneline gebarsten. Nu gelukkig kon dit opgelost worden met een klodder lijm. Alles sluit weer mooi aan.
Goed de body werd ontvet. Deze keer van witte primer voorzien. Een eerste mistlaag, een tweede en dan de eerste wetcoat.
Tot nu toe loopt alles goed en ziet de body er mooi gespoten uit, (maar één kleine druppel langs de zijkant van het linkerpanneel vooraan. Maar dat kan opgelost worden.
We sluiten af met een foto van een dryfit van de body op het chassis.
De motorkap staat wat lager maar dat komt omdat het nergens aan vasthangt en de wielen zaten toen ook nog niet vast in het plastieken ringetje. Maar ondanks het wat scheef en verzakt staat is dit toch een mooie wagen.