View Single Post
Old 21-01-2013, 22:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ok, we gaan er eens aan beginnen. Eerst pakken we de figuur van de piloot aan. Die is integraal gemaakt uit doorzichtig plastic. het is me een compleet raadsel waarom ze dat gedaan hebben: zelfs het vizier van de helm moet glanzend zwart gespoten worden omdat er in de helm geen gezicht voorzien is. Waarom dan doorzichtig plastic??? In elk geval heb ik de volledige helm vervangen door een exemplaar van Tamiya met gezicht, en dus kan ik er ook een doorzichtig vizier op voorzien.

Het stuursysteem is gewoon belachelijk. Het is veel te zwaar en mist elke detaillering. Dus gaan we het compleet wegsnijden en vervangen door een realistisch exemplaar.

Eerst worden alle foute onderdelen weggesneden. Vervolgens worden er nieuwe aanhechtingspunten op het chassis vastgemaakt (zie de rode pijlen). Daarna worden stukje bij beetje alle ophangingsonderdelen en besturingsonderdelen gescratcht uit metaal. dat spaart ons straks een hoop spuitwerk uit.

Hier zien we een vergelijkende studie tussen de aangepaste kart (let ook op de aluminium bodemplaat) en de OOB versie die ik even uit de andere kit gehaald heb. Deze WIP zal aantonen dat er nog een boel fouten in beide kits zitten waarvan ik ook van plan ben om ze te corrigeren, maar daarover later meer.

Nog een foto van het foute stuursysteem. De stuurstang is verdorie even dik als de buizen van het chassis!

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1981_kart_senna_01.jpg
Views:	3522
Size:	928.5 KB
ID:	26712   Click image for larger version

Name:	1981_kart_senna_02.JPG
Views:	3568
Size:	796.5 KB
ID:	26713   Click image for larger version

Name:	1981_kart_senna_03.JPG
Views:	3525