Naast een 'rommel-modelletje' van Smēr dat bijna klaar is (zal er een aparte thread voor opstarten) is dit mijn eerste model sinds jaaaaaaren.
Omdat ik een aantal technieken nog nooit geprobeerd heb & een aantal materialen mij compleet onbekend zijn, leek mij dit model een gepaste keuze : grote panelen, niet te gedetailleerd, etc ...
De verchroomde velgen zitten ondertussen in de remolie, was tot voor kort een mij onbekende techniek
Het betreft de Monogram-uivoering dus van een Ford Bronco ; ik zal hem maken in pick-up-versie, met een houten laadvloer, een beetje 'gepimpte' versie, want er komt nog een aanhangwagen achter met daarop een hotrod.
Zoals op de foto wordt het een open versie (de hardtop zit er echter wel bij !), maar met een aantal gewijzigde zaken :
- laadvloer wordt hout
- zwarte deurbiezen worden koetswerkkleur (of worden eventueel weggeschuurd)
- zwarte wielkastverbreders komen in koetswerkkleur, alsof de wagen standaard een bredere body heeft
Allereerst model ontdaan van bramen en licht opgeschuurd (korrel 800), in de laadbak moeten aan elke kant 2 ronde 'gietrondjes' weggeschuurd worden zodat de laadvloer vlak is (om er later het hout op te kunnen plaatsen)
Ondertussen is het volgende al gebeurd :
- body & bak ge-dryfit
- motorklep bijgeschuurd, klemde wat bij de dryfit
- panel lines uitgekrast, uiteraard hier en daar uitgeschoten

- rondjes zijn onterussen weggedremeld
- wielkastverbreders zijn geplaatst
- de kieren tussen de body en de wielkastverbreders (onderaan & bovenaan) met putty gevuld, droogt nu, morgen opschuren