Laat ons nu eens een kijkje nemen op de motor. De kart uit 1993 was voorzien van een 'silencer' (geluidsdemper zeg maar) die op de foto aangeduid wordt met de rode pijl. Dit onderdeel zit ook in de Fujimi kit van de 1993 kart. Tot hiertoe geen problemen.
Maar de kart uit 1981 had helemaal geen silencer! Dat is ook logisch want in 1981 reed Senna op buitencircuits, terwijl de race te Bercy in 1993 in een overdekte ruimte gereden werd (was eigenlijk de toenmaile (race of champions). Echter, de silencer zit ook in de Fujimi kit van 1981. Het heeft me een tijdje gekost vooraleer ik tot het besef kwam dat ik nergens een foto uit 1981 kon vinden waarop dat onderdeel te bespeuren was, omdat de Fujimi jongens begonnen zijn met het ontwerpen van de 1993 kart, waarna ze de onderdelen van die kart gewoon gekopiëerd hebben om de kit van de 1981 kart mee te vormen. De 'koetswerkonderdelen' van 1993 zijn dan wel vakkundig uit de sprues van de 1981 geknipt, maar de silencer werd over het hoofd gezien en staat trouwens ook vermeld op het bouwplan. Mijn goede raad aan eenider die deze kart wil bouwen: laat die silencer maar weg, want hij slaat nergens op.
Verder vertoonde het onderste deel van de motor koelvinnen, zowel op de kart van 1981 als die van 1993. En toch ontbreken ze in beide Fujimi kits...