View Single Post
Old 31-01-2013, 02:25
bzguy's Avatar
bzguy bzguy is offline
De Paddock Rookie

Afgelopen dagen rustig wat verdergewerkt aan dit model, en daarbij de nodige (beginners)fouten gemaakt, meeste heb ik kunnen rechtzetten.

- de carrosserie heeft nu 2 laklagen, brede spatborden zijn goed gelukt, laklaag stofvrij

- eerste keer dat ik bare metal foil probeerde : ging prima, tot ik wat overschot wou verwijderen : ik trok er stukjes verf mee af

Iemand enig idee hoe dit komt ? Nochtans had ik 2 laagjes primer (Valejo) gezet, en dan 2 laagjes MOTIP autolak, en ruim lang genoeg laten uitharden.

Heb de beschadigde stukjes dan maar bijgeschuurd, laagje eroverheen & vervolgens het teveel aan verf met white spirit van de BMF verwijderd.

Al bij al nog goed gelukt :

Het chassis is ook klaar, met nog een paar kleine details te verbeteren (zoals uitlaat = uitboren & chromeren) :

De laadbak is halvelings klaar : 2 laklagen & 2 vernislaagjes, en heb een papieren mal gemaakt voor de laadvloer, daar komt hout in.

Het interieur wil ik dmv embossing poeder 'stofferen', en vervolgens spuiten.

Overigens wel interessant dat het geen moeilijk of gedetailleerd model betreft, dat maakt het aangenaam om een aantal technieken (beter) onder de knie te krijgen
Reply With Quote