We gaan lekker verder met de wereldkampioenen. In 1994 bracht Toyota met de Celica st185 voor het derde opeenvolgende jaar de wereldkampioen. Didier Auriol haalde het na verschillende zeges... Ik koos voor de zege in de Rally di SanRemo.
De basis is de Celica van tamiya ('93 Monte Carlo). Oorspronkelijk ging ik de '94 Monte Carlo bouwen maar vreemd genoeg bleek Auriol die rally met identiek hetzelfde nummer als het jaar voordien gestart te zijn. Vond ik wat jammer, dus andere rally gekozen om toch wat verschil met Kankkunens wagen te hebben. Decals zijn beschikbaar bij Shunko Models. Even zat ik nog met het probleem rond de velgen want die zijn anders dan die in de kit. Maar bij het opsporen van referentiefoto's bleek dat Auriol ook met de vijfspaaks had gereden in SanRemo. Opgelost dus...
Rechts de originele decals uit de kit: heel heel mooi, spierwit en kreukvrij. Ideaal dus zou je denken... Links de vervangdecals. Zoals je ziet, is er toch wel wat vervelend kleurverschil wat mengen moeilijk maakt...
...