View Single Post
Old 15-09-2013, 19:32
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ford Fiesta S2000 - H.Paddon 2013 - Belkits 1/24

Tijd dat ik ook nog eens wat werk van me hier op de site zet. Facebook is natuurlijk stukken eenvoudiger om updates te voorzien. Maar met deze... Waar zijn we (ik en mezelf) mee bezig dan? Wel, behoorlijk wat. De laatste maand uuuuuren aan het tekenen geweest om nieuwe decalsetjes uit te brengen. En deze ga ik nodig hebben voor de komende (lees: reeds gestarte) projectjes. Te beginnen met deze...

--------

Mijn vriendin is in 2002-03 een jaartje naar Nieuw-Zeeland geweest (AFS-studente). Als gevolg hiervan komt er sindsdien jaarlijks een delegatie van daar naar hier tijdens onze zomervakantie. Telkens deze supervriendelijke mensen een bezoekje brengen aan ons appartement, kijken ze vol bewondering naar de modellen die ik heb staan. De Cars zijn steeds hét gespreksonderwerp, maar dit jaar waren de mannen meer in de rallywagens geïnteresseerd. Ze wisten ook dat een zeker Haydon Paddon aan de rally van Ieper (Ypres Westhoek Rally) had deelgenomen. Die piloot is behoorlijk gekend in zijn land en werd (o toeval) ook enkele jaren door Belgen begeleid. Hij werd toen JWRC-champion. Onze bezoekers vroegen zich af waarom ik nog geen piloot uit Nieuw-Zeeland had staan. Aangezien ik WK-winnaars, Belgische piloten, historics en filmwagens maak, komt Paddon niet in aanmerking. Maar nog tijdens de Ypres Westhoek Rally had het gekriebeld om die wagen te bouwen. Bovendien wou ik heel graag een Fiesta s2000 bouwen omdat het mooie wagens zijn, maar ik vond niet meteen een leuke livery...

Dit alles samen deed me besluiten om eraan te beginnen. Even naar Domino geweest: doosje gekocht en dan aan de tekentafel... Of beter, aan de laptop, om de decals uit te tekenen... Tussendoor nam ik de tijd om al wat aan de wagen te beginnen. Een overzichtje...

1/ De echte auto in de Ypres Westhoek Rally (bijna ging het al mis in de eerste bocht...):

2/ De gebruikte livery:

3/ De gekende bouwdoos:

4/ De uitgetekende decals werden op de wagen gezet ter controle:

...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	RSCN3887.JPG
Views:	2669
Size:	367.7 KB
ID:	28138   Click image for larger version

Name:	RSCN3969.JPG
Views:	2714