View Single Post
Old 17-09-2013, 20:44
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker

Fujimi Mercedes SLS GT3 2013 24H Spa Winner

Hallo Iedereen,

Ik ben sinds half augustus begonnen aan de Mercedes SLS GT3. Het zou de 2013 24Hours Of Spa winner moeten worden. Dit is een project samen met de decals van Diego van Racing Decals43. Ik gebruik hiervoor de Fujimi Mercedes SLS GT3 straat versie kit, wat eigenlijk het zelfde is als de Petronas versie. Op zich geen al te moeilijke kit, omdat er weinig onderdelen inzitten, maar er moesten toch een paar aanpassingen gebeuren. Bij de kit zit ook een PE set, dus die gaan we dan ook gebruiken. Hier een foto van de doos en van hetgeen het moet worden:

Eerst en vooral ben ik begonnen met de body. Deze ziet er niet slecht uit, maar moet serieus aan gewerkt worden.

Natuurlijk heeft Fujimi een serieuze fout gemaakt tijdens het produceren van deze kit. Aan de onderkant van de body zit geen plaatje achteraan. Dit is meegegoten in de vloerplaat en werd er dus afgezaagd en bevestigd op de body, zodat deze in dezelfde kleur komt te staan

De onderkant van de deuren passen niet correct en laten dan ook een panel line van 1mm, terwijl de andere ingegotene maar 0,5mm zijn. De te dikke panellines werden dan ook dichtgeplamuurd met putty van Revell(ik heb eens een keer iets nieuws gebruikt en is beter dan die van Tamiya) en nadien terug uitgekrast, waarvan ik geen foto's heb natuurlijk