Ik heb van Racing Decals 43 de vraag gekregen om deze te bouwen om model te staan voor de verkoop van zijn decals.
Daar ik deze heb zien rijden in de Condroz en de livery werkelijk prachtig is, heb ik geen moment getwijfeld.
De DS3 lag thuis al en het setje decals wordt me toegestuurd eens ze klaar zijn.
Daar deze dient voor foto's ter promotie, heb ik even alles on hold gezet om meteen hieraan te beginnen.
Het gaat om deze:

Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de Hellerkit op 1/24.

Dat die mannen enorme vooruitgang geboekt hebben bleek al bij de C4, en deze DS3 is nog stukken beter. Een PE-setje van Renaissance moet de boel nog wat extra opsmukken.
Opkuisen vergt weinig werk, maar er werden toch enkele kleine dingen veranderd.
Ten eerste werd de grille, meegegoten, weggesneden. Hier komt een exxemplaar in van Renaissance. Ook werden enkele scroefjes voorzien.

Hier komt achteraf nog een radiator achter.
In de openingen op de motorkap werd het grilmotief weggeschuurd om achteraf ook PE grilletjes in te leggen. Ik maak deze niet open omdat de gril dan te diep zou steken en er teveel inkijk zou zijn naar een lege ruimte.
Dan werden nog koetswerk naden voorzien voor voorbumper en langszij werden ook de openingen open gemaakt.

Dan werd er op de flank nog een naad bijgetrokken om de illusie te creëren dat daar een flap zit.

Voor de rest weinig werk en gewoon opschuren.