View Single Post
Old 28-12-2014, 23:26
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Wat hebt ge gebruikt voor de spaakwielen? Was het geen optie om ze zelf te herspaken? Ik weet dat het een klein model is, maar ge hebt het vroeger al gedaan. Daarmee.
Ik heb dit aftermarket setje gebruikt:

South Eastern Finecast - Nr. SP03

Wielen herspaken heb ik inderdaad al vaak gedaan, maar dan ging het om moto's op schaal 1/12 en 1/6. En een wiel van een moto is sowieso al veel groter dan dat van een auto. Het probleem is dat je bij motowielen gewoon de plastic spaken één op één kan vervangen door metalen spaken omdat de layout van de spaken perfect klopt, alleen de dikte is niet realistisch. Bij de meeste spaakvelgen van 1/24 auto's is de layout ook een vereenvoudiging, precies omdat de plastic spaken anders te dicht opeen zouden zitten en er geen openingen meer zouden overschieten. Dus als je dan de spaken één op één vervangt door metalen spaken is je wiel nog niet juist.
En geloof me vrij, het was al een priegelwerkje om de PE spaken op zijn plaats te krijgen, dus koos ik voor die oplossing die dan toch nog de eenvoudigste was. Ook wel de duurste natuurlijk
Attached Images
File Type: jpg finecast_sp03.jpg (305.8 KB, 1130 views)

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 28-12-2014 at 23:28.
Reply With Quote