View Single Post
Old 17-06-2002, 11:52
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Van mij part moet het hele rallygebeuren niet verdwijnen. Het is niet omdat er op de antwerpse ring een autoongeval gebeurt, dat wij de antwerpse ring sluiten.

Langs de andere kant, kan je mensen niet verbieden om een BBQ te doen in hun eigen tuin. Piloot + organisatie is in mijn ogen hier zowieso in fout. Rally-piloten en organisatoren hebben een grote verantwoordelijkheid in dit ongeval. Als organisatoren met deze verantwoordelijkheid niet voldoende nemen, en er dus zulke ongevallen gebeuren, dan MOET de overheid ingrijpen.

Een overheid doet dit naar bestvermogen. Ik las hierboven een link naar het voetbal betreffende het heizeldrama. Wel als je sindsdien al eens een modern voetbalstadion geinspecteerd hebt, dan zal je gemerkt hebben dat ook daar een berg maatregelen genomen zijn. Nu wordt een gouverneur of minister na zo een ongeval ineens de vraag gesteld wat er moet gebeuren. Minister of gouverneur weet niks van rally. Wat is dan de beste uitspraak die het kan doen. MISSCHIEN moeten we overwegen om rally's te verbieden.
==> wel deze uitspraak laat alle opties open en tevens kan zo een uitspraak niet tegen hem gebruikt worden.

airco