Quote:
Originally posted by LSD
Onnozele mannekes zijn het die hier zegen dat de organisatie of de piloot hier in fout zijn!!
Ik was daar en de veiliegheidsmaatregels waren fenomenaal vond ik. Je mocht in de bochten nog op geen 50 m van de baan staan. Als de stewards dan herhaaldelijk tegen die bepaalde mensen zegt dat ze in een verboden zone staan ook al is dat hun eigendom (ze weten dan toch dat het daar niet veilig is) en er wordt daar geen gehoor aan gegeven. Als ze dan nog beginnen geweldig worden zeg je helemaal niks meer hé. Het is duus hun eigen schuld.
Trouwens, hoeveel verkeersdoden zijn er dit weekend gevallen??
Dat wordt ook niet stilgelegd. In de paardesport gebueren er ook jaarlijks dodolijke ongevallen. Het moet dus nog niet gemotoriseerd zijn om doden te veroorzaken. Dat schaffen ze ook niet af!!!!!!!!
|
Dus die persoon moet op zijn eigen eigendom bij snikheet weer binnen gaan zitten ?!? dat kan niet echt he. Je kan moeilijk iemand verplichten om zijn eigendom te verlaten he. Ik kan best aannemen dat de organisatie er alles aan gedaan heeft om de veiligheid te garanderen. Maar soms is je best doen niet voldoende he, en dan ligt de verantwoordelijkheid nog steeds bij organisator, en ook voor een stuk bij de piloot.
Even een voorbeeld:
Als ik morgen een auto-ongeval heb en ik rij op die manier iemand dood, dan ben ik daarvoor verantwoordelijk. Dat ik er alles aan gedaan heb om het ongeval te vermijden noemt men verzachtende omstandigheden. Toch blijft de verantwoordelijkheid bij mij liggen.
Ook die verzachtende omstandigheden gelden hier voor organisatie + piloot, maar dit neemt de verantwoordelijkheid niet weg he.
LSD, je kan heel eenvoudig zeggen dat organisatie + piloot niet aansprakelijk zijn. Maar wie is er dan wel aansprakelijk volgens jouw???
Van mij part mogen rally's perfect blijven doorgaan, en geloof ik voor de volle 100% dat er grote inspanningen worden gedaan betreffende de veiligheid. Toch is er hier een verantwoordelijkheid die genomen moet worden
airco