Deze problematiek is al elke keer naar voor gekomen als er iets misloopt met autosport.
ZiIjn er ongevallen, dan is de pers er als de kippen bij om de autosport met de vinger te wijzen.
Maar als dit niet was gebeurd, had half België zelfs niet geweten dat er een rally was!!
Ik vind het ongeval echt zeer jammer en ik betreur het slachtoffer, maar om dan te gaan roepen dat "autosport" niet meer kan ???
Net zaols Airco stelt, we blijven toch allemaal niet uit onze auto omdat er dagelijks zeer zware ongevallen gebeuren?
Of we gaan in het week-end ook niet allemaal braaf op een stoel zitten in plaats van uit te gaan?
Komaan zeg, gezond verstand gebruiken aub.
Doe als orgaisator je best om een veilig parcour te amken, blijf als supporter uit de risicozones en hou als piloot rekening met het onverwachte.
als dit wordt gerespecteerd heeft iedereen zijn best gedaan en kunnen we enkel maar hopen dat het lot iemand niet slecht gezind is.
Ik minimaliseer hier niets, maar ik wil ook niet het opgeklopte gedoe horen van " er is weer een ongeval gebeurd tijdens een autorally".
Hoeveel piloten, marshalls of toeschouwers zijn al omgekomen in F1 ? En die mannen rijden nog elke keer,. Toch gebeuren nog regelmatig crashes, maar in F1 (en circuitsport algemeen,)waren ze wel zo slim om telkens uit de fouten te leren en te trachten de situaties te verbeteren, voor piloten, marshalls en toeschouwers.
Waarom niet tijdens rally's dezelfde houding innemen.
OK een openbare weg kan je niet gaan beveiligen zoals een circuit, maar gezond verstand van iedereen doet vele hoor.
|