View Single Post
Old 18-06-2002, 21:47
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Stipey
En wat GP4 betreft; volgens mij overtreft die met verve F1 2002...ook al is het nog steeds een "race spel", en geen "race simulator" (zoals GPL nog steeds de enige is....op dat Nascar-spel van Sierra na misschien, maar dat spel ken ik niet zo heel goed.)

Op alle vlakken wederom een stap vooruit t.o.v. GP3, maar het heeft zijn tijd nodig. Ik merk nog steeds geen zwaartekracht en je voelt nooit echt het contact met de grond, en ook de force feedback is zwak. Het racen zelf is echter érg leuk, mede dankzij een AI die tot dusver een erg positieve indruk op me naliet. Dat het spel zich afspeelt in 2001 kan me niet veel schelen, tenslotte kan je onmogelijk een realistisch spel van een seizoen maken dat nog niet verreden werd. De geanimeerde pitventjes, marshalls, etc.. zijn wel grappig, maar ze mogen voor mijn part terug verdwijnen - ik wil racen en niet in een tekenfilm zitten. De circuits zien er erg mooi uit, en da's natuurlijk wel belangrijk. Kortom; het is nog steeds verre van een simulator, maar GP4 is een erg leuk spel waarin je veel plezier kan beleven.
ben ik het niet mee eens ... zet maar eens alle opties af in F1-2002, dan is het geheel daar ook niet meer zo simpel ...
Maar toch nog speelbaar ...

GP4 is dan misschien de beste simulator ... maar zonder allerhande hulpjes is het spel voor de meesten nauwelijks speelbaar ...
Het is nog steeds een spel he ... de bedoeling om er plezier aan te beleven, te racen ....
GP4 met alle opties af (ook damage aan) en dan 30 ronden Monaco ... Weinig kans om de race uit te rijden dan zene (tegen racetempo) ... Gevolg ==> spel beu wegens te moeilijk ... na 6 weken speelt bijna niemand het nog ...
F1-2002 is ook een simulator, maar wel een die zijne gameplay niet laat bederven door het realisme. Sry, maar je kan F1-2002 echt geen simulator noemen zene.

airco