ff kleinde verduidelijking ivm met ADSL :
-Het is een onbewezen feit, maar men zegt dat ADSL in online spelletjes beter zou zijn
-de 10 gigabyte downloadlimiet die wij hebben wordt niet zo nauw naar gekeken, meer zelfs skynet blijkt zelf niet te weten hoeveel hun klanten erdoor jagen, want hun telemeter werkt tot nader order nog altijd niet
-ADSL heeft EVENVEEL ping timeouts en nog wa flauwe zever als Telenet.
-De installatie van ADSL is op 1,2,3 klaar en behoeft geen hulp van werkmensen. Het enige je moet doen is een splitter of 2 gebruiken en bevstigen aan je modem/PC.
-Woon je in een straat met 80% Telenet-gebruikers, kan je nog beter een 56K-modempje gebruiken. ADSL daarentegen is enkel via JOUW modem en via JOUW telefoonlijn.
-ADSL IS GOEDKOPER ! Planet Internet biedt ADSL tegenwoordig aan voor 1450,- de maand, een bedrag dat net iets minder is dan Telenet. Ook heb je hier je eigen modem en als je ontevreden bent over een bepaalde provider kan je nog altijd overstappen op een andere (Wanadoo, Skynet,...)
-ADSL haalt misschien maar een downloadsnelheidslimiet van ongeveer 120kb/s maximaal, what the hell do I care. Uiteindelijk is het nét dezelfde file die ik doorgezonden krijg als een telenetter.
-ADSL heeft GEEN uploadlimiet. Weliswaar zit het qua snelheid gelijk aan telenet (15kb/s), maar Telenet geeft hun klanten een limiet van 2GB upload, ADSL telt dit samen met de download en rekent dan een soort van fictieve 10GB-limiet aan. Ik heb al genoeg verhalen gehoord van ADSL'ers die over hun 10GIEG gaan en geen waarschuwing krijgen. Ook heb ik al veel telenetters horen klagen over hun verbinding en sommigen stelden MIJ zelfs voor om te ruilen

-Enkele voorbeelden van telenetwangedrag: Voor degenen die op de #paddock-chat zitten: Kenshee-RIP- zit reeds in de helft van de maand al aan zijn 10GB downloadlimiet waarmee hij gewoon niet meer online kan achteraf. Aangezien Kenshee geen bal downloadt lijkt dit zeer abnormaal. De mannen van telenet zijn eens lagsgeweest en hebben niets abnormaals gevonden, hun conclusie was dan ook dat er niets aan de hand was en dat Kenshee zo maar moest blijven verder doen. Mijn raad aan Kenshee: ADSL.
-Nog een voorbeeld: Een verhaaltje van een ex-telenetter:
tegen het eind van de maand is het meestal een downloadgekte. als je nog wat limiet overhebt, wil je die kost wat kost opdoen.
Welnu, deze jongen deed dat ook, enkel, zijn telemeter duidde de hele tijd aan dat hij nog niet tegen z'n limiet zat. Dus hij bleef verder downen. wat bleek achteraf: de jongen zat zo'n paar gieg over z'n downloadlimiet en Telenet besliste dat hij kon kiezen: ofwel een groter abonnement pakken (onbetaalbaar duur voor enkele giegjes meer), oftewel opstappen. Aangezien deze jongen daar niets kon aan doen is hij eens serieus gaan reclameren bij Telenet, maar niets hielp. Resultaat: weer een gelukkige ADSL'er meer
En dan nu mijn laatste conclusie:
I'm ADSL and I'm proud of it !!!!!
Stomme commerciële opgeblazen telenet.