Quote:
David Coulthard vindt dat Juan Pablo Montoya het wat voorzichtiger aan moet gaan doen. De McLaren-coureur zag een podiumpositie verloren gaan toen hij werd aangereden door zijn collega van Williams. Montoya weigerde zijn verlies te erkennen en vloog uit de bocht toen Coulthard buitenom inhaalde.
"Ik wist dat ik een zeker risico nam door langs de buitenkant te gaan",aldus Coulthard. "Juan had overduidelijk problemen met zijn banden en ik wist dat het heel krap zou worden. Maar als hij zijn lijn zou houden zou ik hem voldoende ruimte kunnen geven en hem kunnen passeren. Maar hij verloor zijn achterkant en ik lag uit de race."
Coulthard voorzag voor de start van het Grand Prix-weekeinde al problemen in de eerste bocht. Uiteindelijk werd die plek hem bij zijn 27-ste doorkomst ook fataal. Met een sarcastisch applausje maakte de Schot al duidelijk hoe hij daarover dacht. Terug in de paddock onderstreepte hij dat nog eens in duidelijke taal.
"Hij wist in welke conditie zijn banden waren en er is een moment dat je gewoonweg niet meer kunt vechten", aldus Coulthard. "Er is geen glamour aan twee auto's die niet finishen. Die gozer gebruikte het hele circuit. Het verbaast me niks dat hij pas één Grand Prix heeft gewonnen. Hij is erg inconsistent in de races. Hij is fantastisch in de kwalificatie, maar hij moet het gewoon wat kalmer aan doen in de races."
bron:formule1.nl
|
Ik moet zeggen, dat laatste is wel bijzonder touché. Alhoewel hij de sneller van de 2 williams-piloten is brengt hij minder punten en race-wins binnen.
vergelijking over de 2 seizoenen
Ralf
79 punten
4 racewin's
JPM
58 punten
1 racewin
Alhoewel JPM duidelijk de sneller is, kan hij zijn snelheid niet altijd omzetten in resultaten.