View Single Post
Old 25-06-2002, 01:19
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

als jij nooit de olie van je wagen ververst, dan rijdt deze wagen na 130.000 km toch ook niet meer vlot. Olie is zwaar vervuilt, de prestatie van je wagen gaan er dan ook zwaar op achteruit.

Veel mensen begrijpen echter niet wat een OS onderhouden inhoudt, en doen dit dus ook niet. Heel veel software die we gebruiken is op een slechte wijze geschreven. Het is heel normaal dat hierdoor fouten in het OS door ontstaan... Om nog te zwijgen van virussen, brakke (hardware-)drivers en spyware ... Er is geen enkel OS dat spyware en virus-proof is zene ...

Als je OS na enkele maanden door alle bovengenoemde factoren bijzonder traag en onstabiel is geworden dan zou het de schuld zijn van windows

Als jij benzine in je diesel-wagen giet, oliecarter leeg laat lopen en de banden plat zet dan doet je wagen het toch ook niet meer ... of wel soms.

Na enkele maanden doet de PC niet meer wat hij moet doen ... door heel veel mensen wordt dit dan eenvoudig weg afgedaan als een BUG in windows. Sry, en excuseer me voor de veralgemening, maar deze mensen kennen niks van PC's en Operating Systems.
De laatste jaren hebben deze mensen er een nieuw "buzz-word" bij ... LINUX. "Problemen met je PC ... installeer dan toch Linux". Wel als je denkt dat Linux (of welk ander OS ook) de oplossing voor al je problemen zal zijn, dan heb je het toch verkeerd voor. Ja, ook deze besturings-systemen hebben last van vervuiling, en daar lijden de prestaties onder ...

Waarom doen deze het dan iets beter ...
  • waarom zou ik als virus-schrijver een virus schrijven voor Linux(of iets anders), als 90% van de computer-gebruikers windows hebben. De verspreiding van mijn virus is veel groter als het werkt op een windows-platform
  • voor spyware geldt het bovenstaande verhaal ook

airco