View Single Post
Old 12-07-2002, 23:14
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

Chris Van Woensel domineert Groep N in Ieper

"Mijn beste resultaat ooit !"

Ook de editie 2002 van de Belgium Ypres Westhoek Rally staat nu op het al goed gevulde palmares van Chris Van Woensel. Met zijn Subaru Impreza STi domineerde hij van start tot finish de Groep N, met als kers op de taart een onverhoopte zesde plaats algemeen.

De strijd in Groep N werd vooraf aangekondigd als een duel tussen Xavier Bouche en Chris Van Woensel, maar vrijdagavond verdween de Mitsubishi-kopman reeds uit de wedstrijd na een elektronisch probleem. Op de derde proef had Van Woensel al de leiding genomen, om die niet meer af te staan tot de finish, zondagmiddag, op de Grote Markt in Ieper.

"Toen Bouche moest opgeven, viel een stuk van de spanning weg, al bleef Bob Colsoul in de aanvangsfase goed volgen. Tot KP 9, Watou, zaterdag in de voormiddag, bedroeg het verschil slechts een halve minuut. Op de lange proeven kon ik echter het verschil maken," vertelt Van Woensel, die tevreden was over de vuurdoop van de nieuwe Impreza STi geprepareerd door de Lubbeekse tuner Jos Boon.

"Ik kon meteen vaststellen dat de motor meer koppel heeft dan de vorige, waar we de Rally van Wallonië mee begonnen. Dat was ook nodig, want met het droge weer in Ieper hadden we dit weekend alle pk's nodig om de Mitsubishi's het nakijken te geven."

(Bron: CVW infomail)
Reply With Quote