View Single Post
Old 17-07-2002, 20:49
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

gp4: mijn verdict

Ik heb mij de laatste paar dagen eens serieus beziggehouden met GP4 en ik kan in alle objectiviteit eigenlijk maar één ding besluiten : ik vind het jammer dat ik hier mijn geld aan heb uitgegeven. Voor alle die hard gp4 fans meteen beginnen te steigeren, volgende puntjes van kritiek.
1) De graphics : what the hell is this ? Afgaande op de schitterende screenshots die ik al her en der gezien had, verwachtte ik een spel dat zich qua graphics op zijn minst kon meten met F12002. Maar dit is gewoon verschrikkelijk. Ik vraag mij werkelijk af wat die 'all new 3d graphics engine' nu eigenlijk doet want zelfs bij een resolutie van 1024 op 768 ziet het er niet uit. Ik dacht eerst echt dat ik ergens op 800x600 aan het spelen was. Niet dus.
Of je nu in een Minardi of in een BMW rijdt : afgezien van de kleur zien de cockpits er allemaal precies hetzelfde uit. Toch vreemd dat ze daar na al die jaren nog steeds niet aan veranderd hebben, zeker omdat de cockpitview toch de meest gebruikte view tijdens het racen is.
Die 'kolkende massa' in de tribunes : een paar wapperende vlaggen, maar voor de rest vooral mooi voor fans van retro-f1 games. Aan mijn configuratie zal het niet liggen : P4 1800, geforce 3, 512 mb. Om het game te spelen in een resolutie zoals op de screenshots die al gereleased werden moet je denk ik over een Cray supercomputer beschikken of zoiets.
2) Gameplay : been there, done that. Nooit, maar dan ook nooit heb je het gevoel dat je met 300 km per uur op een circuit aan het racen bent. En dat heb je dus wél in f12002. Alles gaat gewoon zo pokketraag vooruit en dan nog trekt het gewoon op niks. Daaruit kan je maar één ding besluiten : f12002 is gewoon veel beter geoptimaliseerd voor de pc en haalt het onderste uit de kan van je systeem.
3)menu's : ga ik niet al te veel kritiek over geven, want na wat zoeken vind je wel je weg.
4)geluid : nogmaals : niet goed, niet slecht. De één zal liever het rauwe geluid met zijn backfire's uit f12002 horen, de ander zal liever dit horen.
Maar wacht , er is meer ...

Last edited by Ferrari Forever; 17-07-2002 at 20:58.
Reply With Quote