Thread: Filmtopic
View Single Post
Old 17-06-2001, 18:22
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Welja wrom nie, laat ons allemaal nekeer een top5 zeggen van onze favoriete films:

de mijne:

1. The Shawshank Redemption (Tim Robbins, Morgan Freeman)
--> Mijn klassieker. Hangt een ongelooflijke 'sfeer' en verveelt nooit of te nimmer.
2. Vertigo (Kim Novak, James Stewart)
--> I just LOVE Hitchcock films, weet met beperkte middelen de suspense ten top te drijven. Deze prent boeide me nochthans meer dan Psycho ooit gedaan heeft.
3. The Silence of the lambs (Jodie Foster, Anthony Hopkins)
--> 'I ate his liver, with a nice glass of Chianti, and some dry beans' Hannibal Lecter in topvorm ! Gruwelijk 'koude' film, Hopkins en Foster prachtig op mekaar afgestemd en scherpe dialogen. En niet te vergeten een dik plak bloed
4. JFK (Kevin Costner, Tommy Lee Jones)
--> Subliem staaltje van cinematografie. Moord op JFK heeft me altijd al geboeid, aangezien er zo'n pak onvolledigheden ivm het onderzoek naar de moord zijn geweest, en deze film maakt speculaties naar eventuele samenzweringen op zowel politiek vlak als maffia. Ook prachtige soundtrack door (alweer) John Williams, de Mozart van de filmmuziek.
5. The Usual Suspects (Kevin Spacey, Gabriel Byrne...)
--> Misschien een onverwachte keuze om in m'n top 5 te komen staan, maar dit gangsterfilmpje ligt me gewoon. Geen échte reden ervoor, mocht het natuurlijk weer Oscarwinnaar Kevin Spacey zijn die al mankend door het stuk gaat maar uiteindelijk dé grote schurk blijkt te zijn

Natuurlijk staan er nog een pak andere films op m'n lijstje, maar deze 5 zijn van het genre films waar ik graag een keertje voor van mijn bureaustoeltje kom richting Gaumont/Metropolis.

dus als je een avond niet weet wat doen: Videotheek en huren die boel !! (kopen doe je achteraf wel )