OK ....
update van het probleem ...
alles is uitgemeten tot in de puntjes. Netwerk (als je verbind via Telenet) is niet ideaal. 22 hops is niet weinig, maar dat zou al bij al geen problemen mogen geven ...
Momenteel 1u44 laad ik depaddock ook via 22 hops, en het gaat supersnel ...
KPNqWEST ... ondanks alle blablabla draaien 90% van de lijnen nog ... dus niet echt problemen daar ...
Probleem ligt bij CPU-load ...
Ondanks de vrij exotische specifications van onze server:
dual Pentium 3 1266 Mhz
3,5 GB Ram
een reeks SCSI schijven in RAID 5
Probleem ligt bij het feit dat CPU-load nogal vrij rare bokkensprongen maakt momenteel ... Normaal draaien we met een cpu load van 0,5 (vermits we 2 CPU's hebben betekent dit een belasting van 25%) Op sommige momenten (vaak tussen 22h00 en 0h00) piekt deze echter naar 4,80 ... zonder verklaarbare reden. Ik heb dan ook onze netwerkbeheerder al regelmatig gewezen op de problemen (ook voor ons zijn trage pages niet leuk

). Zo zijn er al een reeks wijzigingen gebeurt. Helaas blijft het gewenste resultaat voorlopig nog uit.
Voor ons is dit probleem vrij netelig. Ondanks het feit dat we nu puur op specificaties bekeken een schitterende webhosting hebben ... kampen we met Technische problemen. Geloof me vrij dat ik hemel en aarde verzet om het probleem opgelost te krijgen Helaas is dit niet altijd even simpel.
Onze server is colocated ... Dit wil zeggen ...
Een webserver draait op een andere plaatsb ter wereld om daar ineens aangesloten te worden op de backbone van het internet. Onze server is colocated in Denver (United States) ... Eerst en vooral omdat die plaats bekend staat als een van de beste internet-knooppunten ter wereld. Ten tweede om het feit dat bandwidth in the US massa's goedkoper is dan hier. Dit is ook meteen de verklaring waarom je route naar depaddock over New York loopt

.
Een oplossing zou er moeten zijn binnen afzienbare tijd ... Ik hoop dat we zowieso in de loop van volgende week van de problemen verlost raken. Probleem is vermoed ik niet direct hardware gerelateerd ... eerder een soort hardware-conflict ...
we are working on it ...
airco