Deze morgen
ss4 de Ruiter eerste spéciale voor mij. Aan een haarspeldbochtje gaan staan waar ook een cameraploeg van champion's stond. Die mannen kregen telefoon => rijbewijs Larry Cols afgenomen.
i.p.v 3e of 4e komt uiteindelijk de fiat toch nog door als 14e of zo... mét 4 richtingaanwijzers aan, bemanning nog de helm op... MAAR Cols als copiloot...
=> enkel om de spéciale uit te rijden én tot in het servicepark te geraken?? Neenee, Fiat besluit om zijn "juniorteam" van mecaniekers een zo lang mogelijk weekend te gunnen! (blijkbaar heef JF Elst een "internationale" vergunning waarmee hij ook het stuur mag nemen.)
Leuke beslissing van Fiat! Sportief zal het resultaat héél wat minder zijn, maar publicitair kan het tellen!
Daarna 3x in het servicepark geweest (nét iets meer dan gewoonlijk door de regen) en telkens Elst & Cols aankwamen, hilariteit alom natuurlijk:
=> 3e keer werd Elst al lachend gefeliciteerd door de mecaniekers omdat hij van de eerste keer juist op de metalen bloken reed.
=> ineens stonden een paar "handtekeningenjagers" in de rij voor... JF Elst
==> kortom die mannen beleven het weekend van hun leven (én Larry Cols kon er ook nog mee lachen)
In welke omstandigheden én waar dat rijbewijs is afgenomen weet ik niet; dus daar kan ik niet over oordelen. (Wat ik wel weet is dat als je volgens de letter van het verkeersreglement de handelingen van elke wagen gaat analyseren; er waarschijnlijk géén enkele nog in wedstrijd zou zijn. )
Colsoul morgen aan de finish => kamioen groep N. (en voor Danny Colenbunders de zoveelste titel!)