Thread: Searche engines
View Single Post
Old 12-09-2002, 22:13
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

je zult moeten meta-tags gebruiken in de sectie van je html code.

Quote:

Bepaalde variabelen die te maken hebben met het document een waarde geven. Dit is niet verplicht in een html-bestand, het is alleen extra informatie.

NAME="naam" De naam van de variabele die gedefinieerd gaat worden
CONTENT="waarde" De waarde die de variabele moet krijgen
HTTP-EQUIV="naam" De naam van een speciale variabele die gedefinieerd gaat worden. De inhoud van deze variabele staat ook weer in een content-attribuut
Hier is een overzicht van enkele veel gebruikte variabelen:
  • NAME="description" CONTENT="een beschrijving van de pagina"
  • NAME="keywords" CONTENT="trefwoorden die slaan op de pagina"
  • NAME="publisher" CONTENT="degene die de pagina gepubliceerd heeft (de maker)"
  • NAME="generator" CONTENT="het programma waarmee de pagina gemaakt is"
  • NAME="formatter" CONTENT="het programma waarmee de pagina gemaakt is"
  • NAME="robots" CONTENT="noindex" zorgt ervoor dat de pagina niet wordt opgenomen in zoekmachines (wordt niet door elke zoekmachine onderstend)
  • HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="20; URL=document.html" betekent dat na 20 seconden de URL geladen wordt die staat aangegeven achter URL=. Dit kan zowel een volledig adres zijn (http://enz.) als alleen een documentnaam
  • HTTP-EQUIV="content-type" CONTENT="text/html; CHARSET=iso-8859-1" geeft aan dat dit een html-document is, opgemaakt volgens de iso-8859-1-karakterset. Hiermee kan je voorkomen dat je symbolen als codes moet invoegen, aangezien hier wordt aangegeven dat het document die bepaalde karakterset heeft
bron: html.op-het.net

De interessante tags zijn hier NAME="description" en NAME="keywords" aangezien search-engines vooral hierop zoeken.

Als ik mij niet vergis, kan je ook betalen om bovenaan het lijstje zoek-resultaten te komen, maar vraag me geen details. Ik weet het fijne er niet van.
Reply With Quote