Effe mijn verhaal van de race.
Buiten al de blauwe plekken over het ganse lichaam moet het toch het één en ander van mijn hart. En ongelofelijk, het is positief ( hoe komt dat nu ?)
Buiten het feit dat er eens gekozen werd voor een leuk circuit ( breed, snel technisch) vond ik de sfeer tussen de piloten en de vrouwen onderling ook wel aan kwaliteit winnen. Spijtig dat ik nog niet iedereen ken maar dat is waarschijnlijk mijn eigen fout.
De vrouwen reden ons voorprogramma en ik moet zeggen dat ze met de dag beter worden. Over Sonja kunnen we kort zijn, ze is gewoon een klasse te sterk voor de anderen ( is ook een halve man hé - op autosportgebied ) lol
Over de andere kunnen we kort zijn, ze maken progressie.
Wat de Makkers betreft ! Wat me opviel was de sportiviteit die er deze race wel was. Soms op het randje van TE vriendelijk. Daar waar we vroeger moesten duwen om voorbij te raken ging de deur nu wel heel vroeg vriendelijk open.
De start was er eentje om in te kaderen. Veel van de kleppers achteraan en dan maar om ter eerst vooraan zien te geraken. Wij mochten althans niet klagen, het ging vrij soepel.
Echte aanvallen kregen wij niet te verwerken maar ik moest rekening houden met mijn co pilote. Ik wist dat het zwaar ging worden en hield dan ook rekening met het feit dat de opgelegde 18 minuten voor Vicky keihard gingen worden.
Zo gezegd zo gedaan en 40 minuten op de limiet gereden. Dit was echt een van men zuiverste races ooit. Na een ronde voorsprong te hebben genomen geef ik het stuur over aan Vicky. Na enig rekenwerk zie ik al gauw dat wij 2 sec.per ronde mogen verliezen op 2 en 3. Het werden 3 of soms 4 seconden en een podiumplaats zat er dus niet in. Ondanks het knappe werk van Vicky ( die echt stilkapot zat ) werden we nog 5de.
Een leuke maar zeer vermoeiende race. Na de race werd er nog zwaar nagepraat over de snelheid van racen. Verschillen op de karts zitten er altijd maar vergeet niet dat ook de rijstijl een rol speelt. Dat wij verschillende piloten op het rechte stuk voorbij staken KAN te maken hebben met het feit dat ik maar 70 kg weeg maar zou ook kunnen door het feit dat ik bter uit de voorgaande bocht kom.
Op deze manier kan de Mak karting echt uitgroeien tot iets leuks, houden zo en nie te veel veranderen. ( alhoewel !!! lol )
Voor zij die het nog niet wisten. Hou 12 oktober vrij want dan gaat het vonken geven geloof me. Voor de eindoverwinning zijn we te laat maar plaatsen 1 en 2 zijn nog niet zeker. Kunnen wij daar een rol in spelen ? Ik hoop van niet want zij die voor ons staan in het klassement staan daar 200 % verdiend. Aan Bert, Bert en Geert. Ga voor die titel zou ik zeggen.
Veel succes nog aan iedereen.
|