Dit artikel geeft eigenlijk aan wat ik de laatste tijd toch al duidelijk aanvoelde, de amd procs zijn momenteel wat van hun pluimen aan het verliezen. Een half jaar geleden vond ik voor thuisgebruik een P4 nog een belachelijk dure optie, daar je een athlon xp had die vergelijkbare prestaties neerzette (ok lagere kloksnelheid maar meer instructies per cyclus) tegen een veel betere prijs (de xp + marketing werkte toch redelijk). Het enige nadeel was toen dat je een betere koeling met automatisch meer lawaai nodig had. Nu hebben de amds het toch moeilijk om de steeds maar sneller en goedkoper wordende P4s bij te houden. Op dit moment zou ik zeker een P4 aanschaffen daar het prijsverschil miniem is en een intel toch altijd nog een ietsje stabieler is. Op dit moment staan de posities ongeveer zoals toen ik de keuze moest maken tussen een amd athlon 500 of een P3 450 voor dezelfde prijs. Ik heb toen een P3 genomen vanwege de stabiliteit en ik zou net hetzelfde opnieuw doen. In ieder geval, maar goed dat er wat concurentie is, het komt de consument alleen maar ten goede
Grtz
FF
|