View Single Post
Old 19-09-2002, 10:03
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Hehe, een goed resultaat en al bij al een redelijk mooie race voor mij, al heb ik naast de achterliggers haast nooit iemand gezien en geen enkel rechtstreeks duel uitgevochten.

Ik moet toegeven dat ik nogal nerveus was bij de start van dit nieuwe seizoen in een wagen die ik nog niet zo goed beheers en die me vooral tijdens de eerste ronden wat angst inboezemt (de Brabham heeft zoveel koppel dat je heel omzichtig met het gaspedaal moet omgaan, zeker op koude banden. Compleet tegenovergesteld met de BRM waarmee ik vroeger reed). Ik had de voorbije dagen toch wat geoefend en me alweer voorgenomen constant trachten te rijden eerder dan zo snel mogelijk te willen gaan, wat bij mij vroeg of laat automatisch in een schuiver of erger eindigt.

Er waren wel enkele afmeldingen te betreuren, waaronder die van Sennake, Snokke en ook Dennis, die zijn verjaardag vierde en dus niet in staat werd geacht om een bolide met ongeveer 500 pk op de baan te houden.

Het was al een eeuwigheid geleden dat ik nog een echte on line race had gereden, maar zodra ik in de pits stond, kreeg ik weer een gevoel van herkenning en lichte euforie. M’n trainingsronden waren over het algemeen slecht, met heel wat uitstapjes in het gras. Uit de paar min of meer goede ronden puurde ik dan toch een 1.22.88, wat ik niet slecht vond. Toen de trainingen voorbij waren, zag ik dat ik exact dezelfde tijd gereden had als Krikke (achteraf bleek dat hij net 4 duizendsten sneller was, maar dat registreert GPL niet). Het verraste me ook vast te stellen dat uitgezonderd ikzelf, iedereen met Ferrari’s of Eagles reed. Een 12-cilinderliga als het ware.

Bij de start kon ik een Ferrari verschalken (Krikke ?), maar doordat ik op eieren reed tijdens de eerste ronde kon hij me makkelijk weer voorbij in de 1ste bocht. In de 2de ronde kon ik twee plaatsen opschuiven omdat er twee voor mij in de fout gingen. De leider was echter allang verdwenen en ik besloot gewoon m’n eigen ritme te rijden. Bij het begin van de derde ronde wordt ik geramd door een Eagle (Siggy vermoed ik), maar gelukkig bleef het bij een kleine spin en had mijn Brabham nauwelijks schade. Voor de rest heb ik vrij rustig m’n rondjes gereden en duelleerde ik vanop afstand met Krikke en BJ, met telkens een gat van 6 à 7 seconden. Heb tijdens de race nog wel eens tegen een vangrail gereden en ben ook eenmaal het decor ingegaan bij de eerste bocht, maar al bij al zonder grote gevolgen. Geen enkele maal shift-r moeten doen en daar ben ik wel behoorlijk trots op.

Naar het einde toe werd ik wel nerveuzer toen ik besefte dat de 3de plaats steeds dichter kwam, maar kon eigenlijk de dreiging die van Krikke uitging zonder al te veel moeite het hoofd bieden.

Volgende race is dus Le Mans, een wel heel snel circuit, zonder alle chicanes die er in de jaren ’70 en ’90 bijkwamen. Niet zo geschikt voor de Brabham-Repco, maar ik zal gewoon dezelfde tactiek toepassen als gisterenavond en hopen dat het opnieuw werkt.

Het eindresultaat is onder voorbehoud, want blijkbaar reed BJ de race gewoon uit, maar heeft GPL dat niet geregistreerd (misschien zijn er zo nog anderen ?). Ik zal zo spoedig mogelijk de replay bekijken en als anderen een idee hebben op welke plaats ze echt zijn geëindigd, mogen ze dat uiteraard melden. De eerste vier zijn wel zeker.

Last edited by Mario; 19-09-2002 at 10:08.
Reply With Quote