Het was een tof gevoel om weer eens online te vlammen met die sigaren van 67. De start was (traditioneel) weer een knoeiboel bij mij, en ik zag de Mario met een rotvaart langskomen. ik had wél zware binnenpretjes toen ik hem zo goed als onmiddellijk terug voorbij ging. Vol overmoed begon ik mijn ferrari de teugels te geven, en ik stond versteld hoe goed het beest op de baan bleef...,Ik had er enkel tijdens de qual effe de baan mee opgeweest met de 25 ronden benzine aan boord. Alles ging tamelijk goed, alhoewel de Mario het ritme een beetje te goe kon volgen, naar mijn goesting. Ik reed (naar mijn kunnen) echt op de limiet, en bij een simpel remmaneuver aan de trage linkse (hij zal wel een naam hebben zeker...) ging de voorkant ineens vol naar links de rail in. Gevloek alom, mijn familie die verschrikt uit de zetels veren, en een shift-R die niet onmiddellijk kon uitgevoerd worden doordat het verkeer eerst voorbij moest. Vollebak terug de pedaal ingeduwd om terug de mario proberen bij te benen. Dit ging echter héél moeizaam, zo moeizaam dat mijn rechtervoet op hol sloeg, en ik nog enkele keren enthousiast van de baan ging, en 1 keer vol een in het midden van de baan geparkeerde Ferrari ramde. Op dat moment hoorde ik een stem zeggen, rij rustig uit, dit zal al een hele prestatie zijn. En dat was het ook! 4° plaats, in een Ferrari met een setup van de Wolfgang Woeger. Positief is dat de Ferrari heel "forgiven" is, en een keimooi dashboard heeft. Het geluid is dan weer het tegenovergestelde, maar daar is misschien nog iets aan te doen, lol. Op naar Lemans. Mario, ik zal daar alvast m'n best doen om eens te komen roeren in je versnellingsbak. Be prepared for some close racing...
Ps: misschien nog even zeggen dat er héél fair geraced werd. De gedubbelden reden soms zelfs de baan af om je voorbij te laten. Van gemanierde piloten gesproken...
Last edited by krikke; 19-09-2002 at 21:41.
|