View Single Post
Old 23-06-2001, 15:08
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Talking krikke

en ik ben naar de Makro in Wijnegem gereden, in volle file in de avondspits! Wat een mens allemaal doet om zich eens te amuseren hé. Nu zou iemand, die de graphics van F1RC kan overzetten naar GP3 mij erg gelukkig kunnen maken. De physics in F1RC zijn toch lamentabel, waarmee ik niet wil zeggen dat GP3 perfect is.
In F1RC erger ik mij aan: (lolol)
- bij slippen heb je geen kontrole meer over de wagen (wacht nog even met lachen aub) en dan bedoel ik wel wanneer de spin gedaan is. Je wordt terug naar de pit gebracht en dat is het dan.
- het motorgeluid (en dit is dan al een aangepaste versie, want met het originele werd ik gek) verschilt niet genoeg in frequentie tussen 2 schakelbeurten.
- Bij het verlaten van de apex volgas geven doet de achtertrein niet wegslippen, er is enkel een hoogfrequent geluid te horen die het spinnen van de achterwielen moet weergeven. Dit is mijns inziens de grootste flater die ubisoft gedaan heeft. Durft er hier nog iemand spreken van realistisch weggedrag?
-op het stuur had minstens een ledjesrij mogen staan, zodat er verstandig kan geschakeld worden.
- de revlimiter inschakelen, gebeurd met een knop die ingeduwd moet blijven, anders ga je terug voluit. Het belachelijke geluid nog achterwege latend is dit ook weer alles behalve realistisch. In GP3 vonden ze het dan weer niet nodig om de controle van de snelheidsbegrenzer aan de piloot over te laten. Realistische sims, jaja...
- de replays zijn niet echt een weergave van de door jou gereden weg. De auto rijdt precies op rails, en botst, of springt weinig.
- de telemetrie is een lachertje, gewoon prutserij in feite, alles behalve een minimum aan realisme, en bijgevolg zogoed als onbruikbaar...
- de AI is , heu, een parameter om de herseninhoud van de man die de telemetrie ontwikkeld heeft weer te geven. Oerdom knallen ze je kont binnen, dat kan eens gebeuren, maar bij F1RC maakt het racen alléén aangenaam als je op de laatse rij start. Als er dan enkele wagens inéén knallen staan ze er 8 ronden erna nog (waarschijnlijk aan het wachten op de flikken, of Apeldoorn aan het bellen)
- Ah ja, maak je zeker niet ongerust, want de heren werken aan een patch. Als we ze moesten geloven was ze al een paar keer zo goed als klaar, maar we moeten toch nog even geduld hebben.
Resultaat:
Krikke heeft de F1RC cd mooi in een dozeke gestoken en zal binnen een maand als hij weerkomt uit Spanje F1RC nog eens een kans geven, als de patch uit is tenminste...
Intussen amuseer ik me rot met Grand Prix Legends. Dit spel is ontegensprekelijk het beste op de markt, daar kan nog niet over gediscutteerd worden. Het spel heeft in feite geen echte grote minpunten, en is héél tof om online te spelen.
Het beste zou zijn dat de mannen van Sierra hun eens aan een F1 sim zouden wagen.
Als de patch van Ubisoft het zou in orde krijgen om de sim wat aan realisme te laten winnen, dan maakt mij dat dolgelukkig. Ik vrees echter dat we hier een flauw patchke gaan ter beschikking krijgen die de AI flaters wat vermindert, en misschien enkele graphische aanpassingen geeft. Vergeet immers niet dat de heren aan de opvolger van F1RC aan het werken zijn, en dus niet teveel mankracht kunnen missen, zeker niet aan een game die al verkocht is.
Waar ik met grote hoop zit op te wachten nu is WSC world sports cars. Alles screens, en enkele vids zijn alvast véélbelovend, maar ja, dat waren die van F1RC ook...
Reply With Quote