View Single Post
Old 01-10-2002, 15:55
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Als het in Nederland identiek werkt zoals in Belgie dan is het Idee van Marshal zonder problemen uitvoerbaar, zolang als je niet tegelijk online zit. Het is bij adsl immers niet zo dat je zo een ip voor een bepaalde tijd wordt toegewezen (in belgie toch niet). Als je 2 modems hebt dan ga je altijd op internet kunnen met de modem die het eerste het signaal synchroniseert. Indien je die modem dan echter afzet gaat je 2e modem direct wel synchroniseren en kan je daarop direct inloggen. Het is dus niet zoals bij telenet dat je een hele tijd moet wachten indien je een andere pc aan de modem hangt en je vergeten bent van de ip te releasen. Ik ben echter ook voorstander van de oplossing met een netwerk (een 2e modem kost ook redelijk wat geld en usbmodems laat je best links liggen) je koopt dan 1 platvorm onafhankelijke modem met ethernet connectie, een oude 486 ertussen en dan via een hubje naar je andere pcs. Die dingen kosten tegenwoordig ook niet meer zoveel geld dus ik denk dat het prijsverschil miniem is met het grote voordeel dat je bestanden kan uitwisselen tussen je beide pcs en indien nodig toch gelijktijdig op het net kan.

FastFons, ex helpdesker van turboline

PS: moest ge nog vragen hebben moogt ge mij altijd een mailtje sturen
Reply With Quote