Thread: de race thread
View Single Post
Old 24-06-2001, 23:29
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Die 3 teams stonden in de juiste volgorde op het podium beste Laskaat. Tsjolder toont hier niet aan dat iedereen die gedubbeld wordt belachelijk is - dan zouden Alonso en Marques oerbelachelijk zijn - hij wilt hier mogelijk gewoon aantonen dat het er wel serieus belabberd aantoe gaat met Mika Hakkinen die z'n motivatie nu wel zeer ver moet gaan zoeken wilt hij nog een rol spelen in het WK. En noem het voor mijn part belachelijk, maar hij wordt nu toch echt weggereden door David Coulthard. Hakkinen is dat type piloot die als het goedgaat presteert als de beste. Maar als het tegenzit, raakt hij werkelijk in een diep dal.

Ook Vigneron en Tassin op Rtbf ne croyaient pas ses yeux: le double champion du monde se fait doubler par le dernier champion du monde. Imaginez-vous, voegde Vigneron daar nog es aan toe. Het feit dat Hakkinen zich daarna ontdubbelde helpt volgens mij niet echt, aangezien hij nog altijd een pak seconden na Coulthard over de Finish kwam. Dan ben je volgens mij 2de coureur in het team en kan je je ter beschikking stellen van je ploegmaat indien nodig. Maar dat wilt Mika niet...

Tot daar die reactie op Laskaat/tsjolder

Ne nekeer mijn mening van de race er tegenaan smijten

Winnaar van de week: Schumacher (allebei)
Verliezer van de week: McLaren (allebei)

DamN, ik dacht dat na Canada niks saaier meer kon bestaan, maar kwam toch in de buurt van de jaarlijkse GP op de Hungaroring: treintje rijden en wachten tot de pitstops tot er hier en daar van plaats wordt verwisseld. Het duel tussen de gebroeders Schumacher was een exacte kopie van Canada, en tot aan de pitstops verwachtte ik dan ook zeker geen inhaalmaneuver van Ralffff.
Dan knallen ze beide de pits in. Michael rijdt bij het binnengaan van de pits nogal 'bruusk' over die lijn, waarop na de IDIOTE stop and go nog veel kan over nagepraat worden. Ralf zag je duidelijk iets verkeerds doen, enkel hij besefte het mogelijk zelf geeneens dat hij over die lijn ging. Hij keek naar eigen zeggen of er verkeer afkwam.
De conclusie uit die stop and go is dat Ralf zijn 2de plaats verliest aan Montoya die een stabiele race reed, en zelfs de tragere Coulthard voor zich moet dulden.
En daar bleef het bij wat deze race betreft. Tijdens de laatste rondjes twijfelde ik nog of ik m'n zetel bleef zitten of buiten de zon ging opzoeken.

Lang gaan we deze keer niet moeten wachten, want vrijdag staan ze er al terug klaar voor, Magny Cours here we come ! Michelin kent het circuit door en door, dus verwacht Ralfff en Montoya maar terug op het podium.

Toppers Nurburgring:
+Schumacher M/R (tjah)
+Montoya (had in feite 3de moeten finishen, wedstrijdleiding gaf hem plaats 2 cadeau, reed enkele serieus snelle rondjes)
+Coulthard (houdt het hoofd koel en beperkt de schade)

Floppers
-Barrichello (slechte start, Paris-Dakar,...)
-Marques (slaagde er als enige coureur niet in de eerste bocht te nemen en viel mooi als eerste uit. Valt te vergelijken met Mazzacane of zelfs Rosset )
-Jordan (allebei)
-Arrows (Reed Verstappen mee ? Enkel gezien bij het dubbelen)
-Alesi (slaagt er voor de eerste keer in een race niet uit te rijden, dan nog door vreemd inhaalmaneuver op Raikkonen)
-Sauber (het kan niet altijd mooi weer zijn)
-Panis (BAR...)
-en dan uiteindelijk Hakkinen die door gebrek aan motivatie beter vervangen wordt door Wurz. klinkt hard, is zo.
-wedstrijdleiding die hier wel serieus beginnen vitten en de race om zeep helpen. Daarom krijgt Ralffff ook de titel pechvogel van de race mee.