View Single Post
Old 17-10-2002, 08:37
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Snertraces - goeie races : 2 - 1

Kut met peren dus.

De trainingen gingen nog redelijk, al had ik stiekem op een pr gehoopt, wat er niet van kwam. Op een gegeven ogenblik 1/100 sneller dan Big John, maar dan rijdt hij nog een seconde sneller en dan was de kous af voor mij. Vijf minuten voor het einde nog snel even met een volle tank buiten gekomen om te weten hoe het voelt (rempunten, gedrag op koude banden etc.), en dat leek mee te vallen.

De race zelf : de eerste paar ronden vielen goed mee, al kon ik het ritme van Stefan uiteraard niet volgen, wat ik ook niet probeerde. Dan vond m'n huisgenote het nodig een kleine twist te starten en m'n concentratie was voorgoed weg. Zat minstens een op twee ronden in de zandbak, maar weigerde pertinent om shift-r te gebruiken omdat ik zonder wou uitrijden. Tot op enkele ronden van het einde leek dat nog te lukken ook tot ik ergens in de duinen verstrikt raakte en niet goed meer wist hoe terug op de baan te komen. I.p.v. eindeloos lang te blijven knoeien toch maar een shift-r en daarna nog een tweede maal, omdat ik op m'n dak terecht kwam.

Nogmaals m'n excuses aan Werner trouwens omdat ik hem zo goed als van de baan heb gedrukt bij de Tarzanbocht. Tenminste zo kwam het bij mij over : ik haalde hem in bij het remmen, maar ging net iets te breed bij het ingaan van de bocht, wat hem minstens het indraaien belet moet hebben. Zag hem daarna niet in m'n spiegels, dus ga er van uit dat hij naast de baan zat. Enkele bochten later had ik echter opnieuw prijs, zodat hij er alsnog langs kon. Aan die paar ronden dat ik hem achtervolgde, heb ik uiteindelijk nog het meeste plezier gehad deze race.

Enne, siggy, ik wil de pret niet bederven, maar de volgende keer is het in Brands Hatch, niet in Silverstone .