View Single Post
  #14  
Old 29-10-2002, 22:39
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Thumbs up Inderdaad een goed idee

VOORBESCHOUWING GP VAN ENGELAND IN BRANDS HATCH


Voor de GP van Engeland, de 4de alweer van het huidige seizoen, koos de TVRL-organisatie voor de verandering eens niet Silverstone, maar Brands Hatch. Dit heel mooie, maar tevens bochtig en bijzonder technisch circuit geniet onterecht niet dezelfde populariteit als Silverstone, wat misschien deels verklaard wordt door de moeilijkheidsgraad en zeker door het feit dat het meestal een totaal andere soort race oplevert.

Waar de voormalige luchthaven vaak het toneel is geweest van beroemde gevechten met talrijke positiewissels –denken we maar aan de onvergetelijke editie van ’69, toen Rindt en Stewart er een waar festival van maakten of het duel tussen Prost en Senna in ‘85– is dit in Brands circuit veel minder het geval. De inhaalmogelijkheden zijn er gewoonweg veel dunner gezaaid en eens een snelle man zich op kop nestelt en zo goed als foutloos rijdt, kom je er haast nooit langs. Het volstaat te verwijzen naar de editie van ’68, toen Siffert en Amon het nagenoeg een race lang onder elkaar uitvechtten en de eerste het haalde zonder dat Amon zijn Ferrari ook maar eenmaal voorbij de Lotus kreeg.

En toch… toch straalt Brands Hatch iets uit, iets statigs, als een soort relikwie uit vergane tijden, iets wat GPL uiteindelijk ook is.

Zoals vroeger reeds opgemerkt, begint er zich een steeds duidelijker stramien af te tekenen. De strijd om de titel zal zich hoogstwaarschijnlijk beperken tot een tweestrijd tussen de heren Sigwarth en Breugelmans. Daarbij zal deze laatste dan wel zijn motor heel wat meer moeten sparen in de beginfase van de wedstrijd. Hij heeft immers reeds getoond dat hij en zijn Ferrari qua snelheid niet moet onderdoen voor de Sigwarth-Honda-combinatie maar al tweemaal ging zijn fraaie uitgangspositie na de trainingsritten letterlijk in rook op nog voordat de eerste ronde voorbij was.

Voor de overige deelnemers wordt vooral gehoopt dat Big John eindelijk de elektronicaproblemen onder controle heeft die hem tot nog toe beletten een race officieel uit te rijden. Zijn thuisrace in Zandvoort vormde wat dat betreft het voorlopige trieste dieptepunt. De Brabham zou hier ook redelijk uit de voeten moeten kunnen, maar het is nog maar de vraag of dat ook geldt voor de bestuurder. Eagles voelen zich ook hier wat minder in hun sas, al kan een talentvolle piloot uiteraard altijd nog het verschil maken.

Voor gokkers durven wij de volgende tiercé geven : Sigwarth, Breugelmans, Big John. Faites vos jeux.

Ik zit zelf nu aan 1.39.6, mede dankzij BJ .
__________________
Reply With Quote