Mijn verslagske:
Vandaag (gisteren ondertussen) was het dan zover.
Na de weging (88kg) bleek ik dus in de derde categorie te vallen, zijnde 80-90kg. De overwinning in de eerste twee heats in mijn categorie kon ik al achter mijn naam schrijven waardoor ik dus met het maximum van 40 punten zat samen met de overwinnaars van de andere 3 categoriën.
De superfinale moest dus beslissing brengen en alle piloten werden samen het circuit opgestuurd. Weerom zou het de beste chrono zijn die telt en dus bracht het niet op van een race te gaan rijden maar kon je dus beter met het "kopke" gaan rijden.
Om de snellere en lichtere piloten toch een handicap te geven tegenover de piloten die meer wegen werd volgende regel gehanteerd:
Cat 1 (60-70kg): De beste tijd telt
Cat 2 (70-80kg): De beste tijd min 0.3sec
Cat 3 (80-90kg): De beste tijd min 0.6sec
Cat 4 (+90kg) : De beste tijd min 1.2sec
Van bij de start wisten we al dat Dieter Dussart de snelste tijd ging klokken, het ging er alleen om spannen dat ik dus binnen de 0.6 seconden achterstand moest blijven. Tot hiertoe was het kleinste verschil tussen zijn beste tijd en de mijne iets minder dan één seconde dus het ging moeilijk worden maar zeker niet onmogelijk, ik moest enkel 0.3sec sneller rijden dan mijn tot hiertoe snelst gereden chrono. Een slechte kart tijdens de superfinale besliste echter anders en deed zelfs mijn tweede plaats verloren gaan.
Ik voelde duidelijk dat de kart niet zo snel optrok dan de andere drie die ik hiervoor had gehad maar ik moest er maar het beste zien van te maken. Uiteindelijk haalde ik er toch nog een 52.927 uit maar het verschil met Dieter was dus te groot (iets minder dan anderhalve seconde).
Mijn tweede plaats ging zoals gezegd dus ook verloren en door mijn slechtere (beslissende) chrono viel ik terug naar een vierde plaats.
Dieter Dussart (60-70kg) won met een beste tijd van 51.565
Alain Van Daele (70-80kg) werd tweede met een beste tijd van 51.700 (reeds verminderd met 0.3sec)
Jochen Van Cauwenberge (90-100kg) verbaasde vriend en vijand met een beste tijd van 51.781 (reeds verminderd met 1.2sec)
Didier Hulders uiteindelijk op vier met een beste (slechtste) tijd van 52.327 (reeds verminderd met 0.6sec)
(Deze beste tijden werden gereden in de finale, tijdens de voorgaande heats werd sneller gereden)
Helaas ken ik de gewichtsklasses van de rest van de piloten niet uit het hoofd waardoor ik geen duidelijk beeld kan geven van hun beste tijd. Excuses hiervoor mannen, iedereen heeft heel sportief gereden!
Dieter Dussart mag dus volgend seizoen minstens één race in de ASAF gaan mee rijden op Francorchamps. Dit is echter niet alles, volgend jaar komt het team ook met een vrouwenteam aan de start en één van de vrouwen blijkt zwanger te zijn waardoor Dieter het hele jaar standby moet staan waardoor hij wel eens verschillende races zou kunnen toegewezen krijgen. Proficiat Dieter, en ik zou zeggen, geniet ervan!
Mistery:
Wat de overtreding betreft: nummers één en twee hebben vijf minuten voor het "evenement" ingeschreven. Driesco heeft het hen zelf gevraagd en bleek niet op de hoogte van het reglement. Like I said, no hard feelings maar kzou maar een hypocriet zijn als ik niet zou toegeven dat het klote voelt om zo te verliezen, net als Jochen trouwens die een prachtprestatie neerpootte met zijn gewicht.
Niettemin, snelle jongens Dieter (51.500?) en Alain
Ik raakte niet verder dan een 51.814