verslagske:
tijdens de trainingen was het weer zaak om bij de eerste 30 te zijn, kwestie van in de eerste bokaal van het lotingzakje te geraken. dit lukte mij pas op het einde, de officiele training werd gevolgd door de vrije (hoe logisch toch!) en zodoende wist ik niet welke tijd ik had gezet in de chronoritten, omdat ik nog de eerste 10 minuten van de vrije oefenritten daarna ook had gereden. mijn beste tijd toen ik uit de wagen stapte was 2'14'' maar ik had die iets te laat gereden,mijn beste tijd in de chronoritten was 2'17''6 wat echter nog net genoeg was om binnen de eerste 30 te zijn, mb de 27ste tijd. een gelukje dus.
race: de loting gaf ons de 24ste startplaats. niet echt gunstig, maar met kleppers als maes en zoon en le soir achter ons, waren we niet de enige ongelukkigen. bij de start kon ik net het licht op rood zien springen, ik zetten hem in eerste, het sprong op groen ikke weg, en direct een plaats of 3 gewonnen nog voor de eerste linkse. ik had mijn hoofd helemaal links proberen te leggen want ik zag het licht anders niet, die voor mij zag het ook niet en vandaar dat ik iets vroeger weg was. in de eerste linkse de buitenbocht genomen m.a.g. dat ik in de eerste rechtse (kanaalbocht is dat zeker?) aan de binnenbocht zat. de goede keuze gemaakt dus. allee, om een lang verhaal kort te maken, na drie toeren reed ik rond de 14de plaats!!!
tegen het einde van mijn eerste 50 minuten vielen reeds de eerste slachtoffers, of beter gezegd de eerste cardans! veel wagens werden binnengesleept en nog eens zoveel zaten in de zandbakken. het nieuw aangelegde gedeelte lag er nog altijd superglad bij (het vocht kan daar precies niet zo snel weg uit het asfalt m.a.g. dat niemand in tegenstelling tot vorig jaar onder de 2 minuten geraakte, beste tijd: fanny duchateau 2'00''06).
ik werd afgelost door mijn broer pieter en daarna door danny scheers (ne maat van ons vader, super goede karter, klein manneke, én EENDAGSLICENTIERIJDER hehehe

, hij rijdt wel met de moto koers dus tis niet dat hij nog geen race ervaring heeft, maar toch ... hij had nog nooit autokoers gereden). pieter en danny reden 2x in die volgorde zodat ik de race mocht finishen en zonodig nog wat moest 'stoempen' om plaatsjes goed te maken. zij maakten geen fouten en verbeterden stelselmatig hun tijden zodat de besttijden van de drie piloten tegen het einde van de koers binnen de seconde van mekaar lagen, van een homogeen team gesproken! we bleven rond tussen de 13de en de 17de positie hangen gedurende de hele koers. alleen had ik in mijn eerste stint een redelijk zware tik gekregen achteraan de wagen, waardoor de carrosserie achteraan langs links een 3tal cm verschoven was. danny heeft dan in zijn laatste stint nog een extra tikje gekregen achteraan waardoor de laatste vijzen waarmee de carosserie vasthing er ook aan waren, zodat we tijdens de laatste pitstop een dikke halve minuut extra verloren waren, waardoor de 10de plaats er niet meer inzat. voor de laatste pitstop zaten we 15de algemeen op resp. 10, 11 en 15 seconden van onze voorliggers. de laatste pitstop duurde langer zodat we terugvielen naar een 17de plaast, maar in het laatste uur heb ik nog wat gepompt en zijn er nog twee uitgevallen voor ons waardoor we op een 13de plaats zijn geëindigd. ons beste resultaat ooit!
wetende dat de 1ste pitstop o.w.v. de drukte in het honder liep, we besloten hadden om de lichten(die trouwens niet goed stonden) pas het voorlaatste uur te monteren (weeral ca.45sec verloren) en we dan nog een tragere laatste pitstop (door die achterkap) hebben gemaakt lag een top 10 plaats duidelijk binnen de mogelijkheden. we maken hoe langer hoe meer vooruitgang, en er zit bovendien nog steeds progressie in, dus dat biedt opnieuw perspectieven voor volgend seizoen.
groeten
maarten perdieus
perdieus motorsport
fun cup n°32 (dirty too)