Quote:
Originally posted by Mistery
Je kan het dan misschien wel snel vergeten, het hoort echter anders te zijn. Maar ja, we weten hoe ze bij JPR zijn, hun mentaliteit kennende is dat daar normaal. Het valt gewoonweg niet te begrijpen dat organisatoren daar nog terecht komen voor wedstrijden. In mijn ogen is het de meesr ONCOMMERCIËLE kartingbaan van uren in de omtrek. Kom JPR binnen, zelf op zaterdag, en er rijden gemiddeld zowat 6 tot 10 karts per kwartier rond. Voor wedstrijden dien je dan nog met 15 deelnemers te zijn, zoniet betaal je toch voor 15. D.w.z. dat ze dus in normale termen bij een wedstrijd 60 karts per uur hebben (omgezet van hun "kwartierkes") ofwel het dubbel van zonder wedstrijden... Denk je dan dat ze iet of wat korting geven aan de organisatie of de deelnemers ? no way... Zakken Vullen is daar principe nummer één ! Met MAK kwamen we dit jaar bij diverse kartings. De staat van de karts is dus veruit het slechtste bij JPR. Logisch toch dat velen met een lang gezicht vertrekken als een evenement daar plaats vindt... Voordeel van het JPR probleem is dat we gedurende dit seizoen gezien hebben waar de betere kartingbanen wel liggen (commercieel gezien dan, tevens rekening houdende met de staat van de karts), en dat is zeker niet in St.-Niklaas.
Voordeel voor organisatoren : als je extra laat een evenement wil organiseren en alles is bezet, dan kan je hoogstwaarschijnlijk toch nog bij JPR terecht, want veelal is er daar nul komma nul te doen. Je moet echter wel bereid zijn volle pot te betalen en slecht materiaal te aanvaarden...triestig...zeer triestig...stemt tot nadenken, alleen zijn er zeer weinigen die het naar voor durven brengen !
|
Het was maanden geleden dat ik nog eens op JPR had gereden, ik denk dat ik daar ooit eens max. 5 heats heb gereden en dan ben ik er maanden niet meer geweest. Awel, ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. De karts verschillen overal, en dat weet je niet door ergens één of twee keer te gaan rijden. JPR hinkt bijlange niet achterop wat onderhoud betreft. Laat me zelfs zeggen dat JPR in Wallonië vrij hoog staat aangeschreven, JPR stond al maanden op nummer één bij een kartingpoll in WalloniË, vorige week zijn ze pas van hun positie verdreven.
Wat je daar zegt over de bedrijven klinkt helemaal niet logisch. Wat weet een bedrijfsleidertje met keurig pak nu af van een kart. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar 85% van die mensen zitten één keer per jaar in zo'n ding. Je denkt dan toch niet dat die mensen weten of hun kart goed rijdt of niet. De helft duwt constant op de rem!
Wat het zakken vullen betreft, daar spreek ik mij niet over uit aangezien ik zoiets daar nog niet heb georganiseerd.
Ik ben benieuwd naar wat jij de betere kartings noemt. Niet slecht bedoeld hoor, maar ik zou het wel eens willen weten