Freddy en Sven hebben al na zes proeven de handdoek moeten werpen in de rally van Australië.
Freddy: "Het was voor Sven en mij erg ontgoochelend om de rally, na zo'n goede start, te moeten beëindigen met een ongeval. Het was niet alleen spijtig voor ons, maar voor het hele team. Maar ja, het is part of the job. En spijtig genoeg zal het ook niet mijn laatste ongeval zijn; dat zou immers betekenen dat ik niet hard genoeg probeer te gaan!
De auto was van in het begin fantastisch. Het ontwikkelingswerk dat we in de loop van het jaar hebben gedaan, begint zijn vruchten af te werpen. Nieuw-Zeeland was al heel bemoedigend, de scratch die we hier reden was fantastisch. We reden echt op de limiet. Bij momenten waren Sven en ik zelfs verbaasd!
Het ongeval was mijn eigen fout: ik was gewoon te hard aan het pushen en verstond daardoor een nota van Sven verkeerd. Toen in de bocht aankwamen, besefte ik wat er aan het gebeuren was: we veel te snel om er op een veilige manier door te geraken.
De tijden die we hebben neergezet -we hebben zelfs de Peugeots verslagen- waren zeker geen toevalligheden. De set-up was perfect, de motor was sterk en de Michelins waren perfect. Van bij de start wist ik dat er een goed resultaat mogelijk was, met wat geluk misschien zelfs het podium.
Ik had hier graag een goed resultaat neergezet. Niet alleen voor het mezelf, maar voor het hele team. Ze hebben het hele jaar enorm hard gewerkt, en Nieuw-Zeeland heeft bewezen dat we ook goede resultaten kunnen neerzetten.
Volgende afspraak in Groot-Brittannië!"
(
Bron: Freddy Loix Newsletter -
webmaster@freddyloix.com )
Quote:
Originally posted by Johan
Schitterende verslaggeving van Bart
|
Tsja, toch ne man of 10 - 15 die dit af en toe lezen hé. Rally is overduidelijk een discipline die maar weinig "paddockers" kan bekoren. Maar we geven niet op hé Johan tot iedereen hier een keertje een rally & rallycross heeft bezocht!!