van RAFC heb ik vooral de enorme strijdlust onthouden (door mijn inzet als Rode Kruis heb ik de match niet tot in detail kunnen volgen)
over GBA kan ik iets beter oordelen duh
Toppers:
Kpaka, Verbist, Snelders en Quansah (ik weet het, 1 uitgevallen speler mag het verschil niet maken. Maar het valt toch op dat we plots (als hij uitvalt) ipv van 3 goalen te maken er 5 tegenkrijgen... toeval ? )
floppers:
Zoals ik al zei kan ik de spelers hun prestatie op antwerp niet echt beoordelen ... maar algemeen ...
- Haagdoren (respect voor de mooie carriere, maar het is tijd dat hij bij Cisse Severyns in Kapellen gaat shotten, 5 stappen te traag en geen inzet)
- Cooreman (zelfde als haagdoren maar met dat verschil dat cooreman nog niet aan de pensioengerechtigde leeftijd is. In zijn 2 jaar bij GBA heb ik hem nog geen enkele deftige (laat staan goeie) match weten shotten. Grootste aankoopblunder ooit opt kiel)
- Van der Elst (goeie trainer ... zonder twijfel ... maar een pak sneller ingrijpen zou heel veel problemen oplossen)
de rest van de spelers presteert meestal wel degelijk zonder echte uitschieters. Wat deze ploeg nog steeds mist is ervaring. Deze ploeg is bij de best voetballende ploegen in België (wij brengen mooier voetbal dan Brugge en andere topploegen). Toch schort er nog heel wat aan. Leeftijd (ervaring) en vooral een beke spek (sry ma mee 60 kg vliegde echt wel weg bij het kleinste stoempke in de baklijn)
==> gevolgen van de 2 mankementen. Uiterst zenuwachtig voetbal dat soms grote hoogten kent (3 goalen op 15 minuten is geen probleem) maar ook enorme dalen (3-0 niet kunnen vasthouden enzow). Bovendien Antwerp heeft ons gepakt waar ze ons moeten pakken stevig en aggressief voetbal ... dan komen ons pluimgewichtjes vaak in de problemen.
Toch zie ik de toekomst niet al te somber in. Grote Talenten als Quansah, Snelders, Kpaka en Verbist liggen nog jaren onder contract en op haagdoren en Cooreman na zijn alle dure contracten uit de beginperiode verdwenen. Waarschijnlijk is break-even dit jaar mogelijk.
Combineer dat met een succesvolle jeugdacademie en ik zie een grote toekomst voor GBA. Toch zullen we zeker dit seizoen geen al te hoge verwachtingen moeten stellen (het zou mij verbazen als GBA in het eerste kolommeke eindigt dit jaar)
airco