Thread: de race thread
View Single Post
Old 26-06-2001, 13:04
tsjolder's Avatar
tsjolder tsjolder is offline
De Paddock Regular

Even mijn mening over DC: ik heb dus nooit gezegd dat hij geen piloot was, zoals Mario al zei, waarvoor dank. Ik vind DC, zeker tot en met vorig seizoen, behoren tot de betere middenmoot. Hij rijdt al jaren met de beste auto (behalve dan zijn beginjaren bij McLaren) van het veld en toch heeft hij nooit echt meegespeeld voor de wereldtitel. Nu en dan laat hij mooie dingen zien, maar zoals airco al zei, dat doet iedere piloot wel eens, behalve de rossets, mazzacanes en marquessen onder ons. Iedere piloot die in de formule 1 raakt, is eigenlijk al een toppiloot. Ik denk gewoon dat DC niet het stukje extra aan een team kan geven wat Schumacher en Hakkinen wel kunnen (konden blijkbaar bij Hakkinen). Ik zou DC wel eens in een mindere wagen willen zien rijden en kijken hoe hij daar zijn plan trekt, misschien kan hij mij dan van mijn ongelijk bewijzen. Coulthard doet mij een beetje denken aan Damon Hill: overwinningen door een zeer goede wagen en pas in tweede instantie door de eigen kwaliteiten. Voor mij is Coulthard dus een goede piloot, maar geen toppiloot.

Wat Hakkinen betreft: als je op zo'n achterstand eindigt van de winnaar en ook nog eens ver achter op je ploeggenoot, kan je moeilijk zeggen dat je als dubbel wereldkampioen goed hebt gereden. Waar Hakkinen vroeger nog bijna steevast sterker was dan Coulthard finisht hij nu zo ver achter, dan kan ik niet anders dan zeggen dat hij slecht heeft gereden.