View Single Post
Old 13-11-2002, 03:51
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by fordje
Wat betreft de karts. Verschil is zelfs voor een leek als mij erg duidelijk.
Eerste stint zitten knoeien en bar slecht gereden, erg veel spin en absoluut geen rijlijn gevonden.

Tweede stint veel zuiverder en vlotter gereden, maar bijna geen tijdsverbetering ???
Ook wat betreft optrekvermogen, vrij pover .. Ik heb de pech dat ik zo'n kart met een dike 90 kg "belast".
In Machelen ging ik na een bocht echter terug vlot op gang, hier moet je de kart bijna telkens in gang trappen.
Zitten de 200cc moterkes er voor iets tussen?.

We zullen maar hopen dat tijdens de belkarting de karrtejes in vorm zijn zeker??
Zoals al duizend maal verkondigd, is verschil tussen de karts onmogelijk te vermijden, kunst is van het verschil zo klein mogelijk te houden maar dat is dan (soms) financieel niet doenbaar omdat je dan op het einde van elke dag stukken mag beginnen vervangen en dan zullen we de prijs ook wel zien omhoog gaan.
Vergeet de fouten in je rijstijl niet want die worden vaak vergeten Nog iets wat veel mensen over het hoofd zien is dat elke kart anders rijdt. Mooi voorbeeld is dat je zelf zegt dat je met een andere kart veel vlotter reed maar dat je tijd blijkbaar niet beter was, die kart voelt gewoon anders aan.
Wat je zeker niet mag doen is FKI gaan vergelijken met JPR. Twee verschillende circuits, twee verschillende ondergronden, verschillende chassis, verschillende afstelling van de karts, enz....
Ik belast de kart spijtig genoeg ook met 90kg maar dit is een technisch circuit wat dus wil zeggen dat het verschil met de lichtere piloten kleiner is, de enige plaats waar je echt verlies lijdt tov (bijvoorbeeld) een piloot van 60kg is op het rechte stuk.
Ik heb ook reeds de eer gehad om met de "slechtste" kart van JPR te rijden en het is dus perfect mogelijk om daarmee onder de 53.000 te blijven.