Ik weet niet goed wat ik van de race moet denken. Een derde plaats, maar ik denk dat er meer had ingezeten als het niet qua resultaat was, dan ten minste qua race. Nu praktisch een hele tijd alleen gereden op een korte tijdspanne na toen BJ achter me zat in de tweede ronde. Was me al aan het verheugen op een duel maar toen maakte ik een reeks fouten en de vogel was gevlogen.
Opnieuw geen shift-r tijdens de race, iets waar ik toch tevreden over ben. Anderzijds een pr weggegooid in de laatste bocht (aanremmen voor de chicane), waardoor ik toch wat kwaad was op mezelf.
De race zelf dan. Eerst de kwalificatieritten die voor mij zonder noemenswaardige gebeurtenissen verliep. Kon beter. Bij de start zie ik iemand voor mij van plaats verspringen (vermoedelijk de shift-r waar Stefan het over had). Ik kan m'n derde plaats behouden, maar ik moet die starts met de Brabham toch wat meer oefenen. 'k Vond die met de BRM lolliger.
Ik doe het kalm aan de eerste honderden meters (het enorme koppel van de Repco-motor heeft me al vaak te grazen genomen en eens op het gras wordt het alleen maar erger), zie niemand achter me en BJ die van mij wegrijdt. Bij de Flugplatz gaat het dan toch verkeerd en ik rij de linkerwand op. In een flits zie ik een Ferrari in de problemen, wat alleen maar die van BJ kon zijn. Met wat geluk kom ik weer op de baan terecht en kan voortrijden zonder noemenswaardige schade en al te veel tijdverlies. BJ ben ik aldus voorbij. Tot ver in de tweede ronde zou ik hem voor blijven, maar halfweg de tweede en de derde ronde maak ik zoveel fouten dat ik die tweede plaats wel op m'n buik kan schrijven.
Ik was wel aangenaam verrast toen ik op m'n pitbord las dat ik "amper" 22 seconden achter de leider lag na 1 ronde. Was me er zelfs niet van bewust dat ik hem bij Karussel vrij dicht op de hielen zat. Tijdens die 1ste ronde heb ik wel eenmaal een gele vlag zien zwaaien (na Adenauer Forst, vlak voor de sectie met die heggen). Toen hoopte ik even een glimp van hem op te vangen, maar neen hoor.
Derde ronde dus veel fouten, vierde ging goed tot de chicane op het einde waar ik me verkijk op het remmen en de vijfde was ook maar zo zo.
Gisterenavond alsnog m'n pr verbeterd na de race, met luttele 2 seconden (8' 44'' 4). Echter tijdens die ronde ben ik wel gespind en enkele andere kleinere foutjes, dus er zit nog wat meer in. Die ranking moet omlaag.