Quote:
Originally posted by Beemer
...
... maar wat bied dit stuurtje daarbuiten meer dan een microsoft stuur met ff? Niet veel waarschijnlijk ...
|
Dan zou ik, als ik jou was, beide stuurtjes toch eens naast elkaar uitproberen.
Een MS Sidewinder FF versus een Logitech Momo is zoiets als een Pentium II 133MHz versus een nieuwe Pentium IV.
De MS Sidewinder heeft (als enige FF stuur) de onhebbelijkheid om de PC processor al het werk op te laten knappen, terwijl de andere FF stuurtjes de effecten door hun ingebouwde Immersion chip laten berekenen. Vooral op de iets oudere machines scheelt dat kwa gameplay (framerate/detail) een slok op een borrel.
Ook heeft de MS Sidewinder een andere overbrenging van de FF krachten. Tandwielen i.p.v. snaar-aandrijving. Tandwielaandrijving schijnt wat slijtagegevoeliger te zijn (?).
Meningen over pro's en contra's hierover verschillen. Maar een feit is dat alle acceptabele (duurdere) FF sturen over een snaaraandrijving beschikken.
Tevens genereert de Logitech Momo FF - na de ACT Labs RS - de krachtigste FF-effecten, daar waar de MS Sidewinder er zeer matig van af komt (aldus talrijke tests).
Tot slot, de Logitech Momo werkt tenminste onder MS Windows XP, iets wat van MS Sidewinder (nota bene hun eigen product

) niet gezegd kan (kon(?)) worden.
BTW,
Wat kost die nieuwe Logitech MOMO Racing Force Feedback eigenlijk? Ik kan namelijk geen prijs vinden. Ik zie op de Logitech-site wel een adviesprijs van 199,95 euro staan voor de Logitech Momo Force.
Die heb ik 7 maanden geleden gekocht voor 159 euro in de winkel. Laatst had diezelfde winkel ze als stuntaanbieding zelfs voor maar 129 euro.
Let wel, ik ben geen "die hard" fan van de Logitech Momo's. In mijn ervaring is de ACT nog steeds het beste FF stuur (binnen prijsklasse tot 300 euro) dat er is.
Maar in de (online) race-communities wordt de Logitech toch als meest toonaangevend gezien. Hij verslaat de ACT door een scherpere prijs (betere prijs/prestatie verhouding).