View Single Post
Old 17-11-2002, 11:34
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

De tweede dag begon niet echt gemakkelijk voor Freddy en Sven. Gisterenavond had Freddy er immers voor gekozen om een harde ophanging te steken en dat bleek niet helemaal de goede keuze te zijn geweest. Maar eens dat Freddy de goede afstelling gevonden had, stootten Freddy en Sven door naar een negende plaats algemeen. Deze negende plaats geeft hen bovendien uitzicht op een puntje in het WK van de constructeurs!

Freddy:"Morgen zou ik graag verder gaan met de speed waar we vandaag de dag mee hebben afgesloten. We zijn de hele dag bezig geweest met het afstellen van de dempers en we hebben nu een goed compromis gevonden. Ik denk dan ook dat we morgen goede tijden kunnen draaien. Toch zal het oppassen geblazen worden morgen. Het is immers al even geleden dat ik de proeven van morgen nog heb kunnen rijden. Maar als we dezelfde manier als deze namiddag te werk gaan, denk ik wel dat het in orde zal komen. Het zal nog moeilijk worden om Harri (Rovanpera) achter ons te houden, maar we gaan onze uiterste best doen om het puntje voor de constructeurs bij Hyundai te houden."

Freddy en Sven scoren momenteel één punt in het WK van de constructeurs. Dit punt is bijzonder belangrijk voor Hyundai. Het zou er immers voor kunnen zorgen dat Hyundai het WK van de constructeurs op een verdienstelijke vierde plaats afsluit. De naaste concurrenten voor deze vierde plaats zijn Mitsubishi en Skoda. De Mitsu's hebben intussen de handdoek al moeten werpen (3x crash). De grootste bedreiging komt nu van Toni Gardemeister. Gardemeister telt zo'n 38 seconden achterstand op Freddy en Sven. Maar ook Harri Rovanpera kan nog roet in het eten komen strooien. Rovanpera raakte vandaag achterop door mechanische problemen. Wanneer de Fin er morgen in slaagt om de 20 seconden die hem van Freddy scheiden te overbruggen, zijn Freddy en Sven hun puntje alsnog kwijt. Het belooft dus weer een uiterste boeiende wedstrijd te worden. Er is niet alleen "Freddy's fight" voor de punten bij de constructeurs, maar ook nog het spectaculaire gevecht voor de eindoverwinning tussen Markko Martin en Petter Solberg. Voor beide piloten zou het de eerste WK-overwinning worden!

( Bron: Freddy Loix Newsletter - webmaster@freddyloix.com )
Reply With Quote