View Single Post
Old 17-11-2002, 22:16
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Dan zou ik toch wel eens willen weten welke zelfstandige computerbouwer een dergelijke Pc tegen zo'n prijs kan verkopen en er dan nog winst op kan maken ook.
De reden waarom die Pc's in de aldi zo goedkoop zijn heeft niets met een mindere kwaliteit te maken, maar alles met de enorme volumes die zij aankopen. Vergeet niet dat die Pc's hier niet enkel in Belgie worden verkocht, maar over geheel Europa en zelfs in Australie. Dan spreken we al gauw over een paar hondderduizend Pc's per keer, dus ze hebben echt een machtspositie als zij onderhandelen over de prijs van hun onderdelen. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een lokale computerdealer bijvoorbeeld een P4 cpu goedkoper kan leveren dan de aldi die een stock van 500.000 cpu's in één keer koopt.
Neem nu hun moederborden. Aldi Pc's waren jarenlang voorzien van Asus moederborden, niet meteen een B-merk, tot ze een betere deal konden krijgen bij MSI. Nu zijn al hun Pc's voorzien van een custom build moederbord dat MSI enkel en alleen voor de Medion (Aldi) pc's fabriceert.