Mijn console ervaring slaagt vooral op ruimschoots winkel-testen. Dit is wel vrij uitgebreid (soms paar uur per week (springuren op school

))
Een paar conclusies:
1. Slechte consoles zijn er niet. Alhoewel de gamcube hier in Belgïe niet echt op kan tegen het marketing-geweld van Microsoft en Sony is het zeker geen slechte console. PS2 en Xbox zijn eveneens zeer degelijk.
2. Omdat de Gamecube in Belgïe hopeloos slecht loopt overweegt Nintendo om te stoppen met de distributie van de gamecube. Alles zou afhangen van de eindejaarsverkopen. Flopt de Gamecube daar dan zal het waarschijnlijk +RIP+ gamecube worden (althans in Belgïe, de rest van de wereld doet ie het prima)
==> Dit is een grote reden om geen gamecube te kopen. Moest Nintendo ermee stoppen dan zal ook de distributie van gamecube-games eronder lijden. Het laatste wat je wil is dat er geen games beschikbaar zijn voor je console.
-------------------------------------------------
Blijft er over ... de PS2 en Xbox
Dan wordt alles heel persoonlijk/subjectief ... Je moet dan letten op
1. grafische details
2. games beschikbaar
3. hoe voelt de controller aan
4. internet-play
5. Prijs
6. ...
grafische details
==> persoonlijk vind ik de xbox-games er nog net iets sappiger uitzien dan PS2
games beschikbaar
==> Soms is de PS2 een stuk eerder met de release van een game (colin 3) ... soms is het net andersom. In general verschijnen alle grote games voor 3 platvormen (Xbox, PS2 en PC)
feel van de controller
==> ga naar de winkel en probeer zelf ... dit is echt afhankelijk van persoon tot persoon
Internet play
==> Ik meende dat de Xbox hier een behoorlijk voordeel op haalt ... Via Xbox Live kan je met de Xbox perfect online gamen
5. prijs
==> de Xbox is meestal een stukje goedkoper dan de Playstation 2. Prijsverschil is ongeveer 10% zijnde 20€
6.
==> ga naar de winkel en speel ermee
Conclusie:
de keuze gaat vooral tussen de PS2 en de Xbox. Met geen van de 2 kan je een miskoop doen. Stuk voor stuk zijn het knappe machines met elk hun specifieke kenmerken. Persoonlijk bevalt de Xbox mij het beste