View Single Post
  #20  
Old 18-12-2002, 08:59
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Het originele chassis werd in Nederland bij GINAF aangekocht en beschikt dus over een chassisnummer dat overeenstemt met Nederlandse inschrijving. Ook al blijft er misschien maar 25 % van het originele chassis meer over, ook al gebeuren alle opbouwwerkzaamheden in eigen beheer, de oorspronkelijke documenten van de vrachtwagen zijn Nederlands. Dat wil dus zeggen dat je de hele handel in België moet invoeren (niettegenstaande de vrachtwagen hier is opgebouwd...)

Zo een invoer gaat gepaard met een gelijkvormigheidskeuring. De termijnen daarvoor zijn vrij lang. Eens dat is gebeurd moet de hele handel dan naar Brussel, alwaar men bij het ministerie van verkeerswezen een gelijkvormigheidsattest zal uitstellen. Na het bekomen van dit attest kan de wagen pas werkelijk en wettelijk ingevoerd worden. Geen probleem tot hier toe. Maar als je aan zo'n procedure begint, dien je deze tijd van het jaar wel rekening te houden met het feit dat de hele procedure zo'n 3 maanden kan duren, en die tijd hebben we dus NU niet...dus...Nederlandse nummerplaat, onze Noorderburen zijn daar heel wat sneller in !
Reply With Quote