View Single Post
Old 02-01-2003, 16:35
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular

=> www.pitstop.tv :

Quote:
Koen Wauters is bij het begin van de tweede Dakar-rit in Corbieres overkop gegaan. Wauters rolde met lage snelheid, de schade valt dus mee.

Na een kleine 9 kilometer op de 43 km lange proef ging Wauters in een korte bocht ondersteboven met de gloednieuwe Toyota RAV4 van AD Sport.
Wauters: “Het is toch niet te geloven. We reden misschien maar 20 per uur. Eerst ging ie op zijn flank en dan rolde hij door. Ik hoop, ik smeek, tot hierboven, dat er niks aan de mechaniek geraakt is. Het lijkt op her eerst zicht inderdaad alleen maar carrosserie-schade te zien en een flink gebarsten voorruit. Ik ben dan zeer rustig naar het einde van de proef gereden. Ik zag niks meer en ik was toch ook wel geschrokken. Mijn zelfvertrouwen was weg.”

Het is niet de eerste keer dat Wauters in de Europese proeven van de Dakar problemen kent. De afgelopen jaren was er telkens een incident dat het team van AD Sport tot herstelling noopte.
Met een nieuwe voorruit op de RAV4 konden Wauters en Damen de lange verbinding naar Castellon aanvatten.

Joost Van Cauwenberge was de beste van de prive-Belgen met een 35ste krono. Kort voor het einde van de proef had Van Cauwenberge wel een lichte aanrijding met een deelnemer, die hij net in een haarspeld had ingehaald.

</a>
Reply With Quote