Thread: De "Derby"
View Single Post
Old 07-01-2003, 22:31
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Achja, den bosuil speelt in een oud stadion.
Maar ik weet niet Patrick, of ge al eens in Bergen, La louvičre, Westerlo, zelfs KVM bent geweest. Vooral Bergen is een legerkamp hé, ni normaal gewoon.

En op de Bosuilruďne ist nogal altyd een unieke sfeer, eentje om fier op te zijn. Ge gaat nog altijd zitten waar ge wilt zitten, den eerste heeft de beste plaatsen. En die banken, ja, als het ni verplicht stoeltjes moesten worden, zou ik liever op de banken blijven zitten. In die voorgevormde stoeltjes... neih.

En Ok, de Bosuil riekt ni altijd even zuiver. En nee, wij zijn geen topclub. Maar als we in de terugronde nog enkele keren kunnen stunten ,en nog een rondeke of 2 verder kunnen in den beker, dan heeft antwerp een goed seizoen naar mogelijkheden gespeeld.

Willen we ooit terug kampioenenvoetbal zien in antwerpen, zal de Fusie MISSCHIEN onafwendbaar zijn. Al zal ik daar pas zeker van zijn, wanneer zowel GBA als Antwerp tregen de degradatie moeten spelen. Als Gba op eigen kracht in eerste kan blijven, en ze spelen subtop, dan zullen ze het verdienen, en hetzelfde met antwerp. Daarom zou ik met die fusie nog minstens 2-3 seizoenen willen wachten alvorens daar een volledig positief antwoord op te geven.

Want ik vind (mss door mijn rood-witte bril) dat antwerp in stijgende lijn aan het werken is. Antwerp wint de eerste ronde tegen Brugge, Moeskroen, speelt gelijk tegen Standard, Anderlecht... Ik ben ook eerlijk genoeg om toe te geven dat ze domweg punten verloren hebben tegen Westel en Beveren.
Maar ik hoop diep vanbinnen, dat antwerp, op eigen krachten, binnen een seizoen of 2-3 terug mee kan strijden voor europees voetbal.

En moest de fusie er komen, dan is dit mijn voorstel:

Behoud Stamnummer 1
Behoud naam Antwerp, => stad waarin gespeeld word, lijkt me vrij logisch.
Behoud rood-witte kleuren => kleuren van de stad.
Een nieuw, centraal gelegen stadion, plaats voor 20.000 man.

Ik weet dat dit lijkt op een opslorping van GBA, maar helaas voor hun supporters, vind ik dat Antwerp+GBA => een stadsploeg moet worden. Desnoods Antwerpen ipv van Antwerp, maar de ploeg moet stadsgebonden worden.

En de haat tussen GBA en RAFC is bij geen enkele club in belgië zo groot als bij deze. Zelfs niet bij waterschei en Winterslag.
En met alle respect voor Genk supporters, maar ik blijf het een stel Glory-hunters vinden... Wat niet wegneemt dat ze toch maar steeds weer voor 20.000 man spelen, des te beter voor hen.