Nja, airco ik weet niet wat ge hier nog op gaat zeggen, maar ik zal eens een andere bron geven hé...vernietigende cijfers...zowel in de standaard als in het nieuwsblad!!!! Lees en verschiet...
,,Alle knipperlichten branden betreft de financiële situatie van Germinal Beerschot: slechte resultaten en een laag eigen vermogen. Er zal veel afhangen van de inbreng van de huidige en/of toekomstige aandeelhouders.'' De conclusies van de bvba Bedrijfsrevisoren De Lille, Graré en Co na een doorlichting van de Antwerpse club zijn ronduit vernietigend. Bij GBA noemt men dat rapport waardeloos maar het Antwerps stadsbestuur besloot op basis daarvan alvast Germinal Beerschot geen geld meer te geven.
De berichten over de precaire financiële situatie van de Germinal Beerschot, in 1999 ontstaan uit Germinal Ekeren en Beerschot, deden al geruime tijd de ronde. Daarom liet Luc Bungeneers, Antwerps schepen van Financiën, een externe audit uitvoeren. De bvba Bedrijfsrevisoren De Lille, Graré en Co , met zetels in Antwerpen en Zulte, stelde een advies op aangaande de relatie van de club met de Stad Antwerpen. Dat advies belandde via een gunstige wind in onze handen.
Het bureau komt de conclusie dat er over een ontbinding van de NV Germinal Beerschot moet worden gepraat. Het netto actief is gelijk aan 760.445 euro, dat is minder dan één kwart van het kapitaal. Dan is art. 633 van het Wetboek van vennootschappen van toepassing en moeten ofwel de aandeelhouders (72% Ajax, 28% de ex-bestuurders Jos en Albert Verhaegen en René Snelders) het zware tekort bijpassen, ofwel gaat de club overkop. De totale schulden van GBA bedragen volgens het rapport 13.105.270 euro. Net als in 2001 zou in 2002 een verlies geleden zijn van ruim drie miljoen euro. Ajax beloofde alvast zijn verplichtingen tot juni 2003 na te komen. Daarom haalt GBA dit seizoen nog zeker zijn licentie.
Waar is 1,9 miljoen euro?
Het Antwerps stadsbestuur gaat op basis van dat rapport in de tegenaanval. Het voelt zich in de maling genomen omdat het samen met Lotto 6,12 miljoen euro voor het vernieuwde Olympisch Stadion subsidieerde en dat het geld niet volgens afspraak werd aangewend. De club liet als bouwheer immers voor bijna 1,9 miljoen euro werken uitvoeren die oorspronkelijk niet voorzien waren en vraagt nu nog extra geld voor sanitaire installaties. De stad weigert. Om het stadion af te werken, is nog 1,6 miljoen euro nodig.
[Bron: Het Nieuwsblad]
Ik weet ni wat ge hier nog kunt van zeggen, enkel dat mijn "Lange lap tekst" dus toch de waarheid was hé...
Greetzzz
ps: ik geef ze nog 6 maanden