Thread: De "Derby"
View Single Post
Old 11-01-2003, 17:21
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Allemaal machinaties van Van Campenhout

Quote:
Van Jole is ervan overtuigd: de verklaringen van Bungeneers zijn hem ingefluisterd. "Je hoeft het niet ver te zoeken", klinkt het.
Wie is de Fractieleider van de VLD en dus van Bungeneers? Ludo Van Campenhout. Wie zit er in het bestuur van Antwerp? diezelfde Ludo Van Campenhout.
Die man moet dus mee oordelen over de grootste concurrent van zijn club. Pure belangenvermenging, maar niemand die daar tegen optreedt. En waarom? Ik zeg niet dat iedereen binnen het stadsbestuur supporter van Antwerp is, maar er zijn er blijkbaar veel die in stilte denken dat dit een handige manier is om naar 1 antwerpse club te gaan.
Van Campenhout heeft al meermaals publiekelijk gezegd dat wat hem betreft het Olympisch stadion afgebroken moet worden zodat ze de gronden kunnen verkopen. Hij is zelfs naar zijn partijgenoot Rik Daems gegaan met de vraag om de lotto-gelden bestemd voor het stadion, niet uit te keren. Er is dus een precedent
Daarenboven vind ik het schrijnend dat communicatie in zo een belangrijke materie via de media moet gebeuren, waarbij ik nogmaals vaststel dat de schepen verklaringen die hij onlangs elders deed nu tegenspreekt. Ach ... het zegt iets over de algemene houding van de stad. Een voorbeeld: naast onze kantoren zit vzw topsport. Mensen met wie we uitstekend opschieten. Ongeloofelijk maar waar: die hebben nu van hun bestuurssecretaris de boodschap gekregen dat ze niet meer met ons mogen spreken. Dit zijn puur stalinistische praktijken.
Bron: Gazet van Antwerpen