Thread: Bruno Cauovy
View Single Post
Old 24-01-2003, 21:28
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

nog even een reactie

@ Joost,

Jij bent deze topic gestart met een stelling over de Dakar. Je goeie recht, natuurlijk, zoals ik het recht heb om de ware toedracht van de feiten te geven.

De Dakar is inderdaad gevaarlijk. Francorchamps ook. De openbare weg ook.
En daar is niks manks aan.

Wie voor de Dakar kiest, kiest duidelijk voor een evenement dat risico's inhoudt. De organisatie probeert zoveel mogelijk risico's uit te sluiten. Er is ook hier een medische structuur, zoals die er is voor Formule 1 of voor de Belcar op Zolder.

Er is inderdaad een dode gevallen. De man zondigde tegen een elementaire regel: geen gordels of te los ...
Voort was er een zware blessure voor Shinozuka en de traditionele breuken en ontwrichtingen bij de motorrijders, al wordt dat allemaal sterk overdreven.
Er zijn in de Dakar 2003 een dikke 400 voertuigen aan de start gekomen. Lijkt mij intussen ook een vrij sociaal gebeuren, niet? Een bivak van bijna 2000 mensen?
Procentueel ligt het aantal gewonden dan ook vrij laag.

Sla de maandagkranten erop na, en dan zul je merken dat je meer kans maakt op blessures bij het voetballen dan bij de Dakar. Of neem es het "gips-vliegtuig" vanuit de ski-oorden. Cargo's vol breuken, waar meestal over gegrapt wordt ...

Maar ik respecteer tenvolle je mening als buitenstaander, maar ik als insider hoef ze niet te delen.

En nog dit over de -naar mijn mening- echt wel manke vergelijking met de parlementaire onderzoekscommissie naar het Heizeldrama. Ben je echt zeker dat er niemand ter plaatse was? Als ik me niet vergis, werd de match toen live uitgezonden op TV en kon je alles van minuut tot minuut op de buis volgen ... alsof je ter plaatse was. Die beelden zal ik nooit vergeten.

Last edited by Peter Baert; 24-01-2003 at 21:33.
Reply With Quote